3 SID.ir | پيامدهاي منحصر بودن زبان آموزش علم در راستاي بين المللي شدن آموزش عالي ايران: با رويکرد کيفي مبتني بر تحليل محتوا

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

پيامدهاي منحصر بودن زبان آموزش علم در راستاي بين المللي شدن آموزش عالي ايران: با رويکرد کيفي مبتني بر تحليل محتوا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهيد بهشتي
 
چکیده: 

بين المللي شدن آموزش عالي در ايران تلاشي نو به منظور ايجاد تعامل و تبادلات بيشتر در حوزه علم و با جامعه علمي دنياست. در اين جستار پيامدهاي منحصر بودن زبان آموزش علم در ايران در راستاي بين المللي شدن مورد مداقه قرار گرفت. بدين منظور با 24 صاحب نظر و مطلع کليدي در حوزه آموزش عالي و از بين ذي نفعان اين عرصه در چهار سطح ذيل مصاحبه هاي نيمه ساختاريافته اي انجام پذيرفت: مديران دانشگاه ها، مطلعان کليدي، اعضاي هيات علمي و دانشجويان دکتري. پس از مراجعه به خبره هاي موضوع و مصاحبه عميق اکتشافي با نمونه هاي هدفمند که به روش گلوله برفي انتخاب شده بودند و رسيدن به سطح اشباع، داده هاي به دست آمده، به روش تحليل محتوا کدگذاري شد و مقولات اصلي و زيرمقولات بدست آمد و مورد اعتباريابي قرار گرفت. يافته ها حاکي از آن است که پيامدهاي منحصر بودن زبان آموزش علم در دو بخش پيامدهاي مثبت و منفي شامل 5 مقوله اصلي و 32 زير مقوله است.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 102
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی