برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1394 , دوره  7 , شماره  25 ; از صفحه 58 تا صفحه 80 .
 
عنوان مقاله: 

آموزش مبتني بر نظريه هوش هاي چندگانه گاردنر و تاثير آن بر خودکارآمدي شغلي دانش آموزان ناشنواي هنرستاني شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران، ایران، مدرس دانشگاه فرهنگیان
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي تاثير آموزش مبتني بر نظريه هوش هاي چندگانه گاردنر بر افزايش خودکارآمدي شغلي دانش آموزان ناشنواي هنرستاني بود. در راستاي رسيدن به هدف فوق 60 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مدارس ناشنواي هنرستاني شهر اصفهان به طور تصادفي انتخاب شدند و با گمارش تصادفي به دو گروه 30 نفري (15 نفر پسر و15 نفر دختر) آزمايشي و گواه تقسيم گرديدند. پژوهش حاضر با روش نيمه تجربي با طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه گواه انجام شد. پرسشنامه خودکارآمدي شغلي بتز و همکاران (1996) به عنوان پيش آزمون، پس آزمون و پيگيري در هر دو گروه مورد استفاده قرار گرفت. آموزش به مدت سه هفته (هفته اي دو جلسه دو ساعته) براي گروه آزمايشي انجام شد. گروه گواه هيچ آموزشي را دريافت نکردند. تحليل داده ها با استفاده از تحليل کواريانس نشان داد که بين دو گروه تفاوت معناداري از لحاظ خودکارآمدي شغلي وجود داشت. نتايج به دست آمده دلالت بر اين داشت که آموزش مبتني بر نظريه هوش هاي چندگانه گاردنر خودکارآمدي شغلي دانش آموزان ناشنواي هنرستاني را به طور معناداري افزايش داده است.تلويحات نظري و کاربردهاي عملي پژوهش در اصل مقاله آورده شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رحیمی پردنجانی، س.، و غباری بناب، ب.، و شکوهی‌ یکتا، م. (1394). آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر و تاثیر آن بر خودکارآمدی شغلی دانش آموزان ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان. مشاوره شغلی و سازمانی, 7(25), 58-80. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297131



Vancouver : کپی

رحیمی پردنجانی سعید، غباری بناب باقر، شکوهی‌ یکتا محسن. آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر و تاثیر آن بر خودکارآمدی شغلی دانش آموزان ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان. مشاوره شغلی و سازمانی. 1394 [cited 2021July31];7(25):58-80. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297131



IEEE : کپی

رحیمی پردنجانی، س.، غباری بناب، ب.، شکوهی‌ یکتا، م.، 1394. آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر و تاثیر آن بر خودکارآمدی شغلی دانش آموزان ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان. مشاوره شغلی و سازمانی, [online] 7(25), pp.58-80. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297131.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 136 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی