برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1394 , دوره  7 , شماره  24 ; از صفحه 93 تا صفحه 110 .
 
عنوان مقاله: 

پيش بيني اثربخشي مديران مدارس بر اساس الگوي شايستگي کامرون و کوئين

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان
 
چکیده: 

در همه سازمان ها از جمله سازمان هاي آموزشي، مهم ترين منبع که بر اثربخش سازماني تاثير مي گذارد است، مديريت است. از اين رو هدف مطالعه حاضر پيش بيني اثربخشي مديران مدارس بر اساس الگوي شايستگي کامرون و کوئين بود. مطالعه حاضر توصيفي از نوع همبستگي بوده که به شيوه نمونه گيري طبقه اي تصادفي تعداد 347 نفر از مديران مدارس ابتدايي زاهدان از طريق دو پرسش نامه اندازه گيري مهارت هاي مديريت کامرون و کوئين (2007) و اثربخشي مديران مدارس علاقه بند (1371) مورد مطالعه قرار گرفتند. براي تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي و رگرسيون چندگانه هم زمان با کمک نرم افزارspss 21  استفاده شد. بر اساس يافته ها بين شايستگي هاي مديريتي و اثربخشي مديران مدارس رابطه مثبت و معناداري وجود داشت (p<0.01). نتايج تحليل رگسيون چندگانه نيز نشان داد که مولفه هاي بهبود کارکنان، نيروبخشي، نظام کنترل، روابط بين فردي، پيشرفت مستمر، مشتري محوري، مديريت تيم، فرهنگ پذيري از توانايي پيش بيني اثربخشي مديران مدارس برخوردارند (p<0.05). باتوجه به يافته ها تدوين و عملياتي نمودن استانداردهاي اثربخشي مديران مدارس بر پايه الگوي شايستگي مديريتي مطالعه حاضر ضروري است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 74 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی