برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  5 , شماره  19 ; از صفحه 19 تا صفحه 33 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثر يکپارچگي حسي و تمرينات تفکر فضايي در بهبود هوش غير کلامي کودکان مبتلابه اختلال يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بین المللی کیش، جزیره کیش، ایران
 
چکیده: 

اختلال يادگيري اگر قبل ازدبستان شناسايي شود قابل پيشگيري است درغيراين صورت صدمات جبران ناپذيري ببارمي آورد. يکپارچگي حسي به معني دريافت و پردازش اطلاعات هفت حس (حرکت، لامسه، فشار، بينايي، شنوايي، چشايي و بويايي) مي باشد. دراختلال يادگيري اطلاعات حسي با دقت پردازش نمي شود بنابراين با هماهنگ کردن چشم و دست و کنترل حرکتي و... مي توان گروهي از ناتوانيهاي نوشتن خواندن، هجي کردن واختلالات رياضي را درمان کرد. تمرينات تفکر فضايي تمرين هايي هستند که توانمندي کودک را در زمينه ادراک فضايي و ديداري تقويت کرده و هماهنگي لازم بين چشم، دست و ديگر حواس را برقرار ميسازد. دراين روش به مدت دو ماه به جامعه آماري کودکان مبتلابه اختلال يادگيري آموزش يکپارچگي حسي و تمرينات تفکر فضايي داده شد و نتيجه گرفته شد که آموزش يکپارچگي حسي و تمرينات تفکر فضايي باعث بهبود هوش غير کلامي در کودکان مبتلابه اختلال يادگيري ميشود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

توکلی، ز.، و جمهری، ف.، و کراسکیان موجمباری، آ. (1394). بررسی اثر یکپارچگی حسی و تمرینات تفکر فضایی در بهبود هوش غیر کلامی کودکان مبتلابه اختلال یادگیری. مطالعات روانشناسی بالینی, 5(19), 19-33. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297046



Vancouver : کپی

توکلی زهره، جمهری فرهاد، کراسکیان موجمباری آدیس. بررسی اثر یکپارچگی حسی و تمرینات تفکر فضایی در بهبود هوش غیر کلامی کودکان مبتلابه اختلال یادگیری. مطالعات روانشناسی بالینی. 1394 [cited 2021May14];5(19):19-33. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297046



IEEE : کپی

توکلی، ز.، جمهری، ف.، کراسکیان موجمباری، آ.، 1394. بررسی اثر یکپارچگی حسی و تمرینات تفکر فضایی در بهبود هوش غیر کلامی کودکان مبتلابه اختلال یادگیری. مطالعات روانشناسی بالینی, [online] 5(19), pp.19-33. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297046.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 524 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی