برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  7 , شماره  23 ; از صفحه 68 تا صفحه 91 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه سبک رهبري خدمتگزار و يادگيري سازماني با اشتياق شغلي معلمان مدارس استثنايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه رهبري خدمتگزار و يادگيري سازماني با اشتياق شغلي معلمان مدارس استثنايي است. اين مطالعه همبستگي (از نوع رگرسيون) بوده که به شيوه نمونه گيري طبقه اي-تصادفي تعداد140 نفر از معلمان مدارس استثنايي شهر زاهدان از طريق سه پرسشنامه رهبري خدمتگزار (قلي پور و حضرتي، 1388)، يادگيري سازماني (چيوا و ديگران، 2007) و اشتياق شغلي (سالانوا و شوفلي، 2004) مورد مطالعه قرار گرفتند. براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه با استفاده از نرم افزار17 SPSS استفاده شد. يافته ها نشان داد هم رهبري خدمتگزار و هم يادگيري سازماني با اشتياق شغلي معلمان مدارس استثنايي رابطه مثبت و معناداري دارند. هم چنين نتايج رگرسيون چندگانه نشان داد که مولفه هاي خدمت رساني، تواضع و فروتني و مهرورزي (از مولفه هاي سبک رهبري خدمتگزار) و مولفه هاي تجربه اندوزي، گفت و گو و تصميم گيري مشارکتي (از مولفه هاي يادگيري سازماني) قابليت پيش بيني اشتياق شغلي معلمان مدارس استثنايي را دارند. بنابراين به منظور افزايش اشتياق شغلي معلمان مدارس استثنايي کاربست سبک رهبري خدمتگزار و نهادينه کردن فرهنگ يادگيري سازماني در مدارس استثنايي پيشنهاد مي گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کردی، ا.، و ناستی زایی، ن. (1394). رابطه سبک رهبری خدمتگزار و یادگیری سازمانی با اشتیاق شغلی معلمان مدارس استثنایی. مشاوره شغلی و سازمانی, 7(23), 68-91. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297009



Vancouver : کپی

کردی الهه، ناستی زایی ناصر. رابطه سبک رهبری خدمتگزار و یادگیری سازمانی با اشتیاق شغلی معلمان مدارس استثنایی. مشاوره شغلی و سازمانی. 1394 [cited 2021May12];7(23):68-91. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297009



IEEE : کپی

کردی، ا.، ناستی زایی، ن.، 1394. رابطه سبک رهبری خدمتگزار و یادگیری سازمانی با اشتیاق شغلی معلمان مدارس استثنایی. مشاوره شغلی و سازمانی, [online] 7(23), pp.68-91. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297009.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 209 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی