3 SID.ir | اثربخشي آموزش مهارتهاي زندگي به روش قصه گويي بر ميزان کمرويي دانش آموزان

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش مهارتهاي زندگي به روش قصه گويي بر ميزان کمرويي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تعيين اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي به روش قصه گويي بر کاهش ميزان کمرويي کودکان دبستاني پايه پنجم ابتدايي بود. تعداد 39 نفر از کودکان دبستاني پايه پنجم ابتدايي يکي از دبستان هاي شهر تهران به شيوه داوطلب انتخاب و بصورت تصادفي به گروه هاي آزمايش و کنترل گمارده شدند. با بهره گيري از يک طرح آزمايشي پيش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل ابتدا مقياس کمرويي استنفورد بر روي هر دو گروه اجرا شد و سپس کاربندي آزمايشي آموزش مهارتهاي زندگي به شيوه قصه گويي در طي 13 جلسه بر روي گروه آزمايش اجرا شد و دو هفته پس از اتمام جلسات پس آزمون بر روي هر دو گروه اجرا گرديد. تحليل کوواريانس تفاوت معناداري را ميان ميانگين هاي دو گروه نشان داد (p<0.05). بر اساس نتايج حاصله مي توان گفت آموزش مهارت هاي زندگي به روش قصه گويي اثرات مثبت و مفيدي بر کاهش کمرويي کودکان دارد و مي تواند به عنوان يک روش مناسب براي کاهش کمرويي مورد استفاده قرار گيرد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 275
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی