برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1393 , دوره  5 , شماره  17 ; از صفحه 19 تا صفحه 33 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثر بخشي آموزش اميد بر سبک ‎هاي اسنادي دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش تعيين اثر بخشي آموزش اميد مبتني بر نظريه اسنايدر بر سبک ها ي اسنادي دانشجويان بود. اين پژوهش از نوع نيمه آزمايشي بود که با نمونه گيري تصادفي 24 نفر در دو گروه آزمايش و کنترل جايگزين شدند و به منظور اندازه گيري سبک هاي اسناد از پرسشنامه سبک اسنادي(ASQ)  استفاده شد. داده هاي بدست آمده با آزمون تحليل کواريانس تجزيه و تحليل شد، نتايج نشان داد که برنامه آموزشي اميد باعث افزايش سبک اسنادي مثبت (دروني-پايدار-کلي) در موقعيت هاي مثبت و کاهش سبک اسنادي منفي (بيروني-ناپايدار-اختصاصي) در موقعيت هاي منفي شده است، پس آموزش اميد مي تواند بر سبک هاي اسنادي موثر باشد، با توجه به استفاده از اين روش آموزشي به منظور تغيير سبک هاي اسنادي منفي به سبک هاي اسنادي مثبت پيشنهاد مي گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یعقوبی، ا.، و فروتن بقا، پ.، و محققی، ح. (1393). بررسی اثر بخشی آموزش امید بر سبک ‎های اسنادی دانشجویان. مطالعات روانشناسی بالینی, 5(17), 19-33. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296853



Vancouver : کپی

یعقوبی ابوالقاسم، فروتن بقا پریسا، محققی حسین. بررسی اثر بخشی آموزش امید بر سبک ‎های اسنادی دانشجویان. مطالعات روانشناسی بالینی. 1393 [cited 2021July29];5(17):19-33. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296853



IEEE : کپی

یعقوبی، ا.، فروتن بقا، پ.، محققی، ح.، 1393. بررسی اثر بخشی آموزش امید بر سبک ‎های اسنادی دانشجویان. مطالعات روانشناسی بالینی, [online] 5(17), pp.19-33. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296853.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 94 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی