5 SID.ir | مروري بر بازخورد در آموزش مامايي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

مروري بر بازخورد در آموزش مامايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: مامايي يكي از رشته هايي حياتي در نظام مراقبت سلامت است كه آموزش در بالين براي دانشجويان اين رشته بسيار مهم هست و يكي از عناصر ضروري آموزش باليني بازخورد است. هدف از اين مطالعه مروري بر بازخورد در آموزش مامايي است.
روش ها: در اين مطالعه مروري (Narrative) پايگاه هاي اطلاعاتي فارسي شامل SID، Iranmedex،Irandoc  و Magiran با كمك كليد واژه هايي شامل بازخورد، فيدبك، مامايي و همچنين پايگاه هاي اطلاعاتي لاتين شاملPubmed ، Google Scholar، Erice،Science direct  با كليد واژه هاي Feedback، Reflection،Midwifery  مورد جستجو قرار گرفت. مقالاتي وارد مطالعه شدند كه در بازه زماني 1980 تا 2015 به زبان فارسي يا انگليسي منتشر شده و در زمينه بازخورد در مامايي بودند.
نتايج: در جستجوي صورت گرفته 742 مقاله يافت شد. پس از حذف مقالات تكراري و با توجه به هدف مطالعه، 7 مقاله مورد استفاده قرار گرفت. نتايج حاصل از مطالعه در بخش هاي توافق بر لزوم بازخورد، چالش ها و مزيت هاي بازخورد در آموزش مامايي و وجود عملكرد نامناسب در ارائه بازخورد در آموزش مامايي بررسي شد. دانشجويان و اساتيد بر دادن بازخورد توافق داشتند. از مزاياي بازخورد در آموزش مامايي مي توان به تحريك بازانديشي، رفع نواقص، رشد فردي، افزايش توان حل مساله و بحث گروهي اشاره كرد
.
نتيجه گيري: با توجه به اين كه مرور مطالعات نشان دهنده اين است كه ديدگاه مربيان و دانشجويان در مورد وضعيت ارائه بازخورد در آموزش باليني يكسان نيست. پيشنهاد مي گردد وضعيت ارائه بازخورد در آموزش باليني به طور وسيع با استفاده از ديدگاه تمامي ذي نفعان بررسي گردد و در صورت وجود خلا در اين زمينه، اقدامات مقتضي صورت پذيرد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 184
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی