4 SID.ir | آزمون مدل هفت عاملي انگيزش تحصيلي (MUSIC) در دانشجويان علوم پزشكي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

آزمون مدل هفت عاملي انگيزش تحصيلي (MUSIC) در دانشجويان علوم پزشكي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: انگيزه تحصيلي به عنوان عاملي براي تصميم گيري و ادامه تحصيلات دانشگاهي مي تواند قابل درك باشد. يكي از مدل هاي جديد در اين حوزه، مدل انگيزش تحصيلي جونز (MUSIC) است كه اين پژوهش به آزمون ساختار هفت عاملي اين مدل انگيزشي در دانشجويان علوم پزشكي پرداخته است.
روش ها: اين پژوهش توصيفي بر 378 نفر (197 نفر دختر و 181 نفر پسر) از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي اروميه كه با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شده بودند، صورت گرفت. در اين پژوهش از پرسشنامه 26 گويه اي انگيزش دانشجويان جونز و ويلكينز استفاده شد. بررسي ماتريس همبستگي و تحليل عاملي تاييدي با استفاده از نرم افزار Amos-16 صورت گرفت.
نتايج: همبستگي مثبت و معناداري بين مولفه هاي اين مدل وجود داشت. شاخص هاي نيكويي برازش نشان داد كه مدل هفت عاملي برازش مناسبي از انگيزش تحصيلي دانشجويان را فراهم مي سازد.
نتيجه گيري: ساختار هفت عاملي مدل انگيزش تحصيلي MUSIC مي تواند جهت شناخت و ارتقاي سطح انگيزش تحصيلي و مشاركت دانشجويان به ميزان زيادي مفيد باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 326
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی