3 SID.ir | ويژگي هاي مطلوب سياست هاي آموزش عالي با تاكيد بر رويكرد يادگيري مادام العمر: ديدگاه اساتيد
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ويژگي هاي مطلوب سياست هاي آموزش عالي با تاكيد بر رويكرد يادگيري مادام العمر: ديدگاه اساتيد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، واحد خوراسگان (اصفهان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: براي روبرو شدن با پديده انفجار دانش، تكنولوژي هاي جديد و تحولات مستمر مشاغل، نياز به يادگيري مادام العمر احساس مي گردد. امروزه مراكز آموزش عالي به عنوان مكان هاي كليدي براي توسعه يادگيري مادام العمر در نظر گرفته مي شوند. اين مطالعه در صدد بود به برخي بازنگري هاي ضروري در سياست هاي سيستم آموزش عالي با تاكيد بر رويكرد يادگيري مادام العمر از ديدگاه اساتيد بپردازد.
روش ها: اين مطالعه كيفي، به روش تحليل محتوا در سال 1393 انجام شد. 16 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي اصفهان، كرمان و علوم پزشكي اصفهان كه در زمينه آموزش عالي، آموزش و يادگيري داراي سابقه و تجربه بودند كه به روش نمونه گيري هدف مند براي شركت در مطالعه انتخاب شدند. جمع آوري داده ها، از طريق مصاحبه نيمه ساختار يافته باز پاسخ انجام شد. براي تامين اعتبار و مقبوليت داده ها از شيوه چك همكار و ناظر خارجي استفاده شد. تحليل داده ها به روش تحليل محتوا انجام گرفت
.
نتايج: بر پايه نتايج حاصل از اين پژوهش چهار طبقه اصلي تحت عناوين: «ايجاد فرصت هاي يادگيري برابر و مداوم»، «انعطاف پذيري در پذيرش بازماندگان آموزش عالي»، «تنوع برنامه هاي آموزشي» و «فراگير محوري» به عنوان برخي سياست هاي اساسي آموزش عالي شناخته شد كه نيازمند بازنگري هستند
.
نتيجه گيري: نتايج حاصل ازاين پژوهش در بازنگري سياست هاي آموزش عالي با تاكيد بر تربيت افرادي با ويژگي يادگيري مادام العمر، قابل كاربست است
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 188
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی