برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  10 , شماره  35 ; از صفحه 201 تا صفحه 228 .
 
عنوان مقاله: 

تحليل کيفي اصول مستندسازي تجارب سازماني روساي دانشگاه: گامي در جهت ارزش آفريني تجربه سازماني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
 
چکیده: 

در مقاله حاضر ضمن توجه به اهميت مستندسازي تجارب مديران به تحليل کيفي اصول مستندسازي تجارب روساي دانشگاه پرداخته و در نهايت بر اساس مصاحبه صورت گرفته با خبرگان، ساختار فرايند مستندسازي، ارزيابي و انتشار تجربيات به عنوان يک چارچوب و با روش علمي و کاربردي طراحي شد. ساختار طراحي شده از شيوه هاي مديريت دانش، مديريت استراتژيک، مديريت کيفيت، مديريت ارزيابي عملکرد، مديريت فناوري اطلاعات و نيز تکنيک هايي همچون مورد نويسي، خاطره نويسي، سخنراني، تهيه فيلم و... الهام گرفته است و بر اساس مفهوم سازمان يادگيرنده طراحي و تدوين شده است. بر اساس اين ساختار، فرايند نظام مستندسازي تجربيات مديران از يک فرايند سه مرحله اي تبعيت مي کند. اين مراحل عبارتند از:برنامه ريزي مستند سازي، 2- اجراي مستند سازي، 3- پايش، کنترل، تسهيم. هريک از اين مراحل نيز به فعاليت ها و سپس گام هاي مختلف در هر فعاليت تقسيم مي شود که مستند ساز را به نتيجه منطقي و مورد نظر مي رساند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زمانی، ا. (1395). تحلیل کیفی اصول مستندسازی تجارب سازمانی روسای دانشگاه: گامی در جهت ارزش آفرینی تجربه سازمانی. پژوهش در نظام های آموزشی, 10(35), 201-228. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296796



Vancouver : کپی

زمانی اصغر. تحلیل کیفی اصول مستندسازی تجارب سازمانی روسای دانشگاه: گامی در جهت ارزش آفرینی تجربه سازمانی. پژوهش در نظام های آموزشی. 1395 [cited 2021May19];10(35):201-228. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296796



IEEE : کپی

زمانی، ا.، 1395. تحلیل کیفی اصول مستندسازی تجارب سازمانی روسای دانشگاه: گامی در جهت ارزش آفرینی تجربه سازمانی. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 10(35), pp.201-228. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296796.



 

 
بازدید یکساله 199 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی