4 SID.ir | تاثير الگوي طراحي آموزشي تلفيقي مبتني بر اصول سازنده گرايانه بر ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس زيست شناسي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير الگوي طراحي آموزشي تلفيقي مبتني بر اصول سازنده گرايانه بر ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس زيست شناسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، البرز، ایران
 
چکیده: 

در صورتي مي توان آموزشي را اثربخش دانست که از مبناي طراحي آموزشي مناسبي برخوردار باشد. در واقع بدون طراحي آموزشي مناسب، هيچ آموزشي اثربخش نخواهد بود. هدف از اين پژوهش، بررسي تاثير طراحي آموزشي تلفيقي مبتني بر اصول سازنده گرايانه بر ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس زيست شناسي بود. روش اين پژوهش نيمه آزمايشي و طرح آن پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماري پژوهش شامل کليه دانش آموزان پايه سوم متوسطه شهر البرز در سال تحصيلي 95-94 بود. از اين جامعه آماري تعداد 30 نفر از طريق نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب و در دو گروه کنترل و آزمايش گماشته شدند. براي تحليل داده ها از آزمون آماري تي زوجي به کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. يافته هاي پژوهش نشان داد ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزاني که درس زيست شناسي را بر اساس الگوي طراحي آموزشي تلفيقي مبتني بر اصول سازنده گرايانه آموزش ديدند، بيش تر از ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزاني بود که درس زيست شناسي را به روش متداول آموزش ديدند. با توجه به نتيجه پژوهش مبني بر تاثير الگوي طراحي آموزشي تلفيقي مبتني بر اصول سازنده گرايانه در درس زيست شناسي، به مجريان آموزش توصيه مي شود که از اصول طراحي آموزشي سازنده گرايانه در فرآيند ياددهي - يادگيري درس زيست شناسي استفاده نمايند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 217
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی