برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  10 , شماره  35 ; از صفحه 187 تا صفحه 199 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير الگوي طراحي آموزشي تلفيقي مبتني بر اصول سازنده گرايانه بر ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس زيست شناسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، البرز، ایران
 
چکیده: 

در صورتي مي توان آموزشي را اثربخش دانست که از مبناي طراحي آموزشي مناسبي برخوردار باشد. در واقع بدون طراحي آموزشي مناسب، هيچ آموزشي اثربخش نخواهد بود. هدف از اين پژوهش، بررسي تاثير طراحي آموزشي تلفيقي مبتني بر اصول سازنده گرايانه بر ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس زيست شناسي بود. روش اين پژوهش نيمه آزمايشي و طرح آن پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماري پژوهش شامل کليه دانش آموزان پايه سوم متوسطه شهر البرز در سال تحصيلي 95-94 بود. از اين جامعه آماري تعداد 30 نفر از طريق نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب و در دو گروه کنترل و آزمايش گماشته شدند. براي تحليل داده ها از آزمون آماري تي زوجي به کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. يافته هاي پژوهش نشان داد ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزاني که درس زيست شناسي را بر اساس الگوي طراحي آموزشي تلفيقي مبتني بر اصول سازنده گرايانه آموزش ديدند، بيش تر از ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزاني بود که درس زيست شناسي را به روش متداول آموزش ديدند. با توجه به نتيجه پژوهش مبني بر تاثير الگوي طراحي آموزشي تلفيقي مبتني بر اصول سازنده گرايانه در درس زيست شناسي، به مجريان آموزش توصيه مي شود که از اصول طراحي آموزشي سازنده گرايانه در فرآيند ياددهي - يادگيري درس زيست شناسي استفاده نمايند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فیض آبادی، ن.، و اویسی، ن. (1395). تاثیر الگوی طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زیست شناسی. پژوهش در نظام های آموزشی, 10(35), 187-199. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296793



Vancouver : کپی

فیض آبادی نرگس، اویسی نرگس خاتون. تاثیر الگوی طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زیست شناسی. پژوهش در نظام های آموزشی. 1395 [cited 2021May10];10(35):187-199. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296793



IEEE : کپی

فیض آبادی، ن.، اویسی، ن.، 1395. تاثیر الگوی طراحی آموزشی تلفیقی مبتنی بر اصول سازنده گرایانه بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زیست شناسی. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 10(35), pp.187-199. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296793.



 

 
بازدید یکساله 200 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی