برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  10 , شماره  35 ; از صفحه 35 تا صفحه 59 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي الگويي براي آموزش هاي مبتني بر وب بر اساس عامل حضور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس ایران
 
چکیده: 

تا به امروز آموزش مبتني بر وب روند رو به رشدي را طي نموده است. تعداد بي شماري از دوره هاي آموزش مبتني بر وب توسط موسسات آموزشي در سرتاسر دنيا ارائه شده است. برغم افزايش چشم گير دوره هاي مبتني بر وب و فراگيراني که در اين دوره ها ثبت نام مي کنند، نشانه هاي زيادي مبني بر اينکه دوره هاي فوق در برآورده سازي نيازهاي فراگيران ناموفق بوده و فراگيران تجارب ناموفقي را از چنين دوره هايي به ياد دارند، به چشم مي خورد. در اين بين نتايج بسياري از تحقيقات نشان مي دهد عامل حضور، عامل مهمي در پيشرفت و موثر بودن همه آموزش ها از جمله آموزش هاي سنتي و از راه دور بوده و همبستگي بالايي با پيشرفت تحصيلي و رضايت فراگيران دارد. بر اين اساس، پژوهش حاضر باهدف طراحي الگويي براي آموزش هاي مبتني بر وب بر اساس عامل حضور انجام شد. روش تحقيق مورد استفاده در اين مطالعه، تحليل محتواي کيفي از نوع قياسي بود جامعه پژوهش، شامل کليه منابع و مقالات مرتبط نمايه شده در پايگاه هاي اطلاعاتي پروکوئيست، اسپرينگر، ساينسدايرکت، امرالد، ابسکو، سيج، اريک، و گوگل اسکولار بود. نمونه برداري از اين منابع با روش نمونه گيري هدفمند انجام گرفت، 39 مقاله و کتاب مطابق معيارهاي مورد نظر بررسي شد و داده هاي حاصله براي تشکيل چهارچوب پيشنهادي تلفيق گرديد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 98
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی