3 SID.ir | بررسي اثربخشي آموزش اميد بر سرزندگي تحصيلي دانش آموزان دوره دوم متوسطه

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي اثربخشي آموزش اميد بر سرزندگي تحصيلي دانش آموزان دوره دوم متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش بررسي اثربخشي آموزش اميد بر سرزندگي تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه بوده است. پژوهش حاضر از نوع نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماري کليه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر همدان در سال تحصيلي 1396-1395 به تعداد 3800 نقر بودند. به روش نمونه گيري تصادفي ساده 30 نفر انتخاب، و در دو گروه آزمايش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) جايگزين شدند. براي انجام پژوهش ابتدا در شرايط يکسان از هر دو گروه پيش آزمون با استفاده از پرسشنامه سرزندگي تحصيلي مارتين و مارش (2006) به عمل آمد و سپس گروه آزمايش به مدت 8 جلسه تحت آموزش اميد قرار گرفتند. هر هفته يک جلسه 90 دقيقه اي به طول انجاميد. پس از اتمام جلسات آموزشي بر روي گروه آزمايش از هر دو گروه در شرايط يکسان پس آزمون به عمل آمد. براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي شامل ميانگين و انحراف معيار و آمار استنباطي شامل تحليل کووايانس استفاده شد. نتايج نشان داد که بين ميانگين پس آزمون دو گروه آزمايش و کنترل تفاوت معني داري وجود دارد، در نتيجه آموزش اميد بر سرزندگي تحصيلي دانشآموزان دختر موثر بوده است. با توجه به اثربخشي آموزش اميد مي توان از آن در جهت افزايش سرزندگي تحصيلي دانشآموزان دختر استفاده کرد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 453
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی