برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  10 , شماره  33 ; از صفحه 212 تا صفحه 229 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين ميزان استفاده از شبکه هاي اجتماعي مجازي و کيفيت تجارب يادگيري در دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه بين ميزان استفاده از شبکه هاي اجتماعي مجازي و کيفيت تجارب يادگيري در دانش آموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان است. اين پژوهش از لحاظ هدف، کاربردي است و از نظر روش تحقيق، توصيفي از نوع همبستگي مي باشد. جامعه آماري شامل 205 نفر از دانش آموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان مي باشد که در سال تحصيلي 95-94 مشغول به تحصيل بودند و بر اساس جدول مورگان 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت انتخاب نمونه هاي مورد نظر از روش نمونه گيري خوشه اي استفاده شده است. ابزار پژوهش حاضر شامل پرسشنامه کيفيت تجارب يادگيري نيومن مي باشد. براي تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون با استفاده از برنامه کامپيوتري SPSS استفاده شد. نتايج ضريب همبستگي پيرسون نشان داد بين ميزان استفاده از شبکه هاي اجتماعي مجازي و کيفيت تجارب يادگيري در سطح آلفاي 0.01 رابطه مثبت و معني داري وجود دارد (p<0.01). همچنين نتايج ضريب همبستگي پيرسون نشان داد بين ميزان استفاده از شبکه هاي اجتماعي مجازي با مولفه هاي کيفيت تجارب يادگيري (کيفيت منابع، کيفيت محتوا، انعطاف پذيري و رابطه استاد-دانشجو) در سطح آلفاي 0.01 رابطه مثبت و معني داري وجود دارد (p<0.01).

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

درتاج، ف.، و رجبیان ده زیره، م.، و اسدی نژاد، ر. (1395). بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و کیفیت تجارب یادگیری در دانش آموزان. پژوهش در نظام های آموزشی, 10(33), 212-229. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296698



Vancouver : کپی

درتاج فریبا، رجبیان ده زیره مریم، اسدی نژاد رضا. بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و کیفیت تجارب یادگیری در دانش آموزان. پژوهش در نظام های آموزشی. 1395 [cited 2021May15];10(33):212-229. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296698



IEEE : کپی

درتاج، ف.، رجبیان ده زیره، م.، اسدی نژاد، ر.، 1395. بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و کیفیت تجارب یادگیری در دانش آموزان. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 10(33), pp.212-229. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296698.



 

 
بازدید یکساله 513 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی