برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  10 , شماره  33 ; از صفحه 190 تا صفحه 209 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت در بين دانش آموزان دوره متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسي رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت در بين دانش آموزان دوره متوسطه مي باشد. جامعه آماري پژوهش حاضر دانش آموزان دوره متوسطه شهر کرج که در سال تحصيلي 94-93 مشغول به تحصيل هستند، مي باشد. در اين تحقيق از روش نمونه گيري تصادفي استفاده شده است. تعداد آزمودني ها 342 نفر مي باشد که با استفاده از pilot و سپس قرار دادن بالاترين انحراف معيار و ميانگين در فرمول تعيين حجم نمونه به دست آمده است. ابزار پژوهش، آزمون هوش هيجاني بار.آن و آزمون خلاقيت عابدي مي باشد که توسط دانش آموزان دوره متوسطه، پرسشنامه هاي اين دو آزمون تکميل گرديده است. تجزيه و تحليل اطلاعات با استفاده از آمار توصيفي (ميانگين- فراواني و...) و آزمون t و آزمون همبستگي پيرسون در آمار استنباطي انجام شد. نتايج نشان داد که بين هوش هيجاني و خلاقيت در بين دانش آموزان دوره متوسطه رابطه معنادار وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ملکی، ح. (1395). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان دوره متوسطه. پژوهش در نظام های آموزشی, 10(33), 190-209. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296696



Vancouver : کپی

ملکی حمید. بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان دوره متوسطه. پژوهش در نظام های آموزشی. 1395 [cited 2021May18];10(33):190-209. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296696



IEEE : کپی

ملکی، ح.، 1395. بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان دوره متوسطه. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 10(33), pp.190-209. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296696.



 

 
بازدید یکساله 622 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی