4 SID.ir | بررسي نقش عوامل آموزشي محيطي بر عملکرد شرکت هاي توليد محصول ارگانيک
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي نقش عوامل آموزشي محيطي بر عملکرد شرکت هاي توليد محصول ارگانيک

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

کشاورزي ارگانيک نقش اساسي در توسعه پايدار دارد و عامل اصلي ايجاد و توسعه محصولات ارگانيک، تقاضاي مصرف کنندگان و خصوصا بازار داخلي محصول بود. لذا هدف اين پژوهش شناسايي عوامل آموزشي، محيطي موثر بر عملکرد شرکت هاي توليد محصول ارگانيک مي باشد. اين تحقيق از نوع توسعه اي-کاربردي، روش آن همبستگي بود. جهت روايي ابزار سنجش از روايي محتوا و روايي سازه استفاده شد و جهت پايايي نيز از ضريب آلفاي کرونباخ که براي کل ابزارسنجش به ميزان 0.836 محاسبه گرديد. جامعه آماري شامل 180 نفر از مديران و کارشناسان حوزه بازاريابي و فروش شرکت هاي توليد محصول با برند ارگانيک در سطح کشور ايران بود که به روش تصادفي طبقه بندي شده، تعداد 140 پرسش نامه بين افراد جامعه آماري تحقيق توزيع و 119 پرسشنامه برگشت و مورد تجزيه و تحليل قرارگرفت. جهت تحليل داده ها از روش تحليل عاملي و مدل سازي معادلات ساختاري و از نرم افزار Spss و PLS بهره گرفته شد. نتايج تحقيق نشان داد که عوامل آموزشي، محيطي تاثير مثبت و معناداري بر عملکرد بنگاه هاي توليد کننده محصولات ارگانيک دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 131
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی