3 SID.ir | رابطه بين راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان و خلاقيت هيجاني با بهداشت رواني دانشجويان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

رابطه بين راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان و خلاقيت هيجاني با بهداشت رواني دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه بين راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان و خلاقيت هيجاني با بهداشت رواني دانشجويان بود. روش پژوهش توصيفي از نوع همبستگي بود. نمونه پژوهش شامل 250 نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي مراغه بود که به صورت نمونه گيري در دسترس و داوطلبانه انتخاب شدند و به ابزارهاي پژوهش که عبارت بودند از پرسشنامه تنظيم شناختي هيجاني گارنفسکي و همکاران (2001)، خلاقيت هيجاني آوريل و بهداشت رواني SCL-25 پاسخ دادند. براي تحليل داده ها از روش هاي آماري ضريب همبستگي ساده پيرسون و رگرسيون چند متغيره استفاده شد. نتايج نشان داد که بين راهبردهاي تنظيم شناختي هيجاني خودسرزنش گري، نشخوارگري، فاجعه نمايي و سرزنشگري با بهداشت رواني دانشجويان رابطه منفي معناداري وجود دارد و بين راهبردهاي تنظيم شناختي هيجاني کم اهميت شماري، پذيرش، تمرکز مجدد مثبت، تمرکز مجدد برنامه ريزي، ارزيابي مجدد مثبت، تنظيم شناختي هيجاني و خلاقيت هيجاني با بهداشت رواني دانشجويان رابطه مثبت معناداري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 166
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی