برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  10 , شماره  33 ; از صفحه 73 تا صفحه 84 .
 
عنوان مقاله: 

نقش متغيرهاي آموزشي در پيشرفت تحصيلي دانشجويان کارشناسي ارشد دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبائی
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف نقش متغيرهاي آموزشي در پيشرفت تحصيلي دانشجويان کارشناسي ارشد دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي انجام شده است. اين پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردي و به لحاظ روش از نوع علي - مقايسه اي و به لحاظ رويکرد از نوع کلي است. بر اساس متغير هاي شيوه گزينش (آموزش و پژوهش محور) و کارشناسي مورد پژوهش (مرتبط و غير مرتبط) دو گروهي و بر اساس دوره هاي تحصيلي (روزانه، شبانه و نيمه حضوري) و ترم تحصيلي (اول، دوم و سوم) سه گروهي است. جمعه آماري اين پژوهش کليه دانشجويان کارشناسي ارشد دوره هاي روزانه، شبانه و نيمه حضوري رشته هاي روان شناسي و مشاوره دانشگاه علامه طباطبايي بودند که در سال تحصيلي 90-89 به تحصيل اشتغال داشتند. براي توصيف از شاخص هاي توصيفي، ميانگين، انحراف معيار و خط استاندارد برآورد مستقل و تحليل واريانس يک راهه استفاده شد t ميانگين و براي استنباط آماري با توجه به فرضيه هاي تحقيق از آزمون نقش متغيرهاي آموزشي در پيشرفت تحصيلي دانشجويان کارشناسي ارشد دانشکده روانشناسي و علوم تربيتي استفاده شد. نتايج نشان داد اگر چه بر عملکرد تحصيلي دانشجويان دوره روزانه، شبانه و نيمه حضوري تفاوت معني دار به دست نيامده است، اما ميانگين عملکرد تحصيلي دانشجويان کارشناسي ارشد روزانه در مقايسه با دانشجويان شبانه و نيمه حضوري بالاتر و عملکرد تحصيلي نيمه حضوري بالاتر از شبانه بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 234
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی