4 SID.ir | بررسي نقش واسطه اي اعتماد و خودکارآمدي جمعي بر رابطه بين رهبري تحول آفرين و عملکرد تيمي (مطالعه موردي: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي نقش واسطه اي اعتماد و خودکارآمدي جمعي بر رابطه بين رهبري تحول آفرين و عملکرد تيمي (مطالعه موردي: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بندرعباس
 
چکیده: 

تحقيق حاضر باهدف بررسي نقش واسطه اي اعتماد و کارآمدي جمعي بر رابطه بين رهبري تحول آفرين و عملکرد تيمي انجام شده است. اين تحقيق از نظر هدف کاربردي و از منظر روش، توصيفي همبستگي است. جامعه آماري، شامل کليه کارکنان ستادي اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان است که بر اساس فرمول کوکران 176 نفر و از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي و در قالب 10 تيم کاري به عنوان نمونه انتخاب شدند. براي گردآوري داده هاي تحقيق از پرسشنامه هاي سبک رهبري تحول آفرين باس و آواليو، پرسشنامه عملکرد تيمي مايکل وست، پرسشنامه اعتماد سازماني زارعي و همکاران و پرسشنامه خودکارآمدي فردي و جمعي چن و براي تجزيه و تحليل داده ها از روش معادلات ساختاري با نرم افزار PLS استفاده گرديد. نتايج حاکي از آن است که خودکارآمدي جمعي بر رابطه بين رهبري تحول آفرين و عملکرد تيمي نقش تعديلي دارد در صورتي که براي اعتماد سازماني چنين نقشي مشاهده نگرديد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 257
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی