برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تدوين چارچوب طراحي بازي هاي رايانه اي آموزشي موضوعات شناختي در سطح خرد و بررسي ميزان اثربخشي آن در يادگيري اصول

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تدوين چهارچوب طراحي بازي هاي رايانه اي براي يادگيري انواع موضوعات شناختي و بررسي ميزان اثربخشي آن در يادگيري اصول بود. براي رسيدن به اين هدف از روش تحقيق ترکيبي استفاده شد. در بخش کيفي براي بدست آوردن چهارچوب از تحليل استقرايي و در بخش کمي براي اعتباريابي دروني از نظر متخصصان به روش پيمايشي پرسشنامه اي و همچنين براي ارزيابي اعتبار بيروني از روش آزمايشي پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. با تحليل داده هاي مربوط به مکانيک هاي بازي هاي رايانه اي، 32 مکانيک مهم بازي هاي رايانه اي استخراج شد و با آموزش انواع موضوعات شناختي مطابقت داده شد. مکانيک هاي پيشنهادشده جهت اعتباريابي دروني به 25 متخصص آموزش و بازي سازي ارسال شد و نتايج تحليل حاصل از ارزيابي اعتبار دروني چهارچوب نشان داد که چهارچوب پيشنهادي براي آموزش موضوعات شناختي، از اعتبار مناسب و خوبي برخوردار است. همچنين جهت بدست آوردن اعتبار بيروني چهارچوب پيشنهادي در يادگيري اصول، بر روي 40 دانش آموز در گروه هاي کنترل و گواه اجرا شد. نتايج تحليل کواريانس براي بررسي ميزان اثربخشي و اعتباريابي بيروني نيز نشان داد که بين بازي طراحي شده بر اساس چهارچوب پيشنهادي و بازي موجود تفاوت معناداري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دهقانزاده، ح.، و علی آبادی، خ.، و مینایی، ب.، و نیلی، م.، و دلاور، ع. (1395). تدوین چارچوب طراحی بازی های رایانه ای آموزشی موضوعات شناختی در سطح خرد و بررسی میزان اثربخشی آن در یادگیری اصول. پژوهش در نظام های آموزشی, 10(33), 1-18. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296674



Vancouver : کپی

دهقانزاده حسین، علی آبادی خدیجه، مینایی بهروز، نیلی محمدرضا، دلاور علی. تدوین چارچوب طراحی بازی های رایانه ای آموزشی موضوعات شناختی در سطح خرد و بررسی میزان اثربخشی آن در یادگیری اصول. پژوهش در نظام های آموزشی. 1395 [cited 2021May17];10(33):1-18. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296674



IEEE : کپی

دهقانزاده، ح.، علی آبادی، خ.، مینایی، ب.، نیلی، م.، دلاور، ع.، 1395. تدوین چارچوب طراحی بازی های رایانه ای آموزشی موضوعات شناختی در سطح خرد و بررسی میزان اثربخشی آن در یادگیری اصول. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 10(33), pp.1-18. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296674.



 

 
بازدید یکساله 240 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی