3 SID.ir | مقايسه تنظيم خلق منفي و بيانگري هيجاني در دانش آموزان با و بدون اختلال يادگيري خاص
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تنظيم خلق منفي و بيانگري هيجاني در دانش آموزان با و بدون اختلال يادگيري خاص

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقايسه تنظيم خلق منفي و بيانگري هيجاني در دانش آموزان با و بدون اختلال يادگيري خاص بود. روش اين پژوهش از نوع علي-مقايسه اي است. نمونه اين پژوهش شامل 90 دانش آموز (45 دانش آموز با ناتواني يادگيري و 45 دانش آموز عادي به شيوه همتاسازي) بود که به صورت نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه هاي تنظيم خلق منفي (NMR) کاتانزار و ميرنز و تعادل عاطفي (BEQ) گروس و جان استفاده شد. داده هاي به دست آمده با استفاده از شاخص هاي توصيفي و تحليل واريانس چندمتغيري (مانوا) تجزيه و تحليل شدند. نتايج اين مطالعه نشان داد که بين دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري و عادي در تنظيم خلق منفي و بيانگري هيجاني تفاوت معناداري وجود دارد. يافته هاي اين پژوهش نشان مي دهد که دانش آموزان ناتوان در يادگيري مشکلات و کاستي هايي در زمينه رفتاري و هيجاني دارند. نقص هاي رفتاري و هيجاني، معمولا با مشکلاتي در رشد تحصيلي و قابليت هاي فردي همراه هستند، لذا شناخت ويژگي هاي رفتاري و هيجاني مبتلايان به ناتواني هاي يادگيري از جمله گام هاي اساسي در فرآيند تشخيص و بازپروري اين دانش آموزان است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 131
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی