برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1394 , دوره  9 , شماره  31 ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تنظيم خلق منفي و بيانگري هيجاني در دانش آموزان با و بدون اختلال يادگيري خاص

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقايسه تنظيم خلق منفي و بيانگري هيجاني در دانش آموزان با و بدون اختلال يادگيري خاص بود. روش اين پژوهش از نوع علي-مقايسه اي است. نمونه اين پژوهش شامل 90 دانش آموز (45 دانش آموز با ناتواني يادگيري و 45 دانش آموز عادي به شيوه همتاسازي) بود که به صورت نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه هاي تنظيم خلق منفي (NMR) کاتانزار و ميرنز و تعادل عاطفي (BEQ) گروس و جان استفاده شد. داده هاي به دست آمده با استفاده از شاخص هاي توصيفي و تحليل واريانس چندمتغيري (مانوا) تجزيه و تحليل شدند. نتايج اين مطالعه نشان داد که بين دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري و عادي در تنظيم خلق منفي و بيانگري هيجاني تفاوت معناداري وجود دارد. يافته هاي اين پژوهش نشان مي دهد که دانش آموزان ناتوان در يادگيري مشکلات و کاستي هايي در زمينه رفتاري و هيجاني دارند. نقص هاي رفتاري و هيجاني، معمولا با مشکلاتي در رشد تحصيلي و قابليت هاي فردي همراه هستند، لذا شناخت ويژگي هاي رفتاري و هيجاني مبتلايان به ناتواني هاي يادگيري از جمله گام هاي اساسي در فرآيند تشخيص و بازپروري اين دانش آموزان است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نریمانی، م.، و پرزور، پ.، و بشرپور، س. (1394). مقایسه تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. پژوهش در نظام های آموزشی, 9(31), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296672



Vancouver : کپی

نریمانی محمد، پرزور پرویز، بشرپور سجاد. مقایسه تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. پژوهش در نظام های آموزشی. 1394 [cited 2021May18];9(31):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296672



IEEE : کپی

نریمانی، م.، پرزور، پ.، بشرپور، س.، 1394. مقایسه تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 9(31), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=296672.



 

 
بازدید یکساله 101 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی