3 SID.ir | نقش مسند مهارگري و خودکارآمدي در پيش بيني انگيزش تحصيلي دانش آموزان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

نقش مسند مهارگري و خودکارآمدي در پيش بيني انگيزش تحصيلي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضرتعيين رابطه مسند مهارگري و خودکارآمدي با انگيزش تحصيلي دانش آموزان بود. جامعه آماري پژوهش حاضر، شامل کليه دانش آموزان رشته علوم تجربي سال آخر دبيرستان هاي دخترانه و پسرانه دولتي بود که در سال تحصيلي 93-92 در تهران مشغول تحصيل بودند. جهت انتخاب نمونه از روش نمونه گيري خوشه اي چندمرحله اي استفاده شد. با توجه به طرح پژوهش 200 نفر انتخاب و به مقياس انگيزش تحصيلي (والرند و همکاران، 1989)، مقياس دروني بودن، افراد قدرتمند و شانس (لوينسون، 1981)، و پرسشنامه خودکارآمدي تعميم يافته (جاج و همکاران، 1998) پاسخ دادند. نتايج تحليل رگرسيون نشان دادند دو متغير مسند مهارگري و خودکارآمدي توانايي تبيين 13 درصد از واريانس انگيزش دروني، 7 درصد از واريانس انگيزش بيروني و 9 درصد از واريانس بي انگيزشي را دارند. در پايان، يافته ها بر مبناي اهميت انگيزش تحصيلي در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مورد بحث قرار گرفت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 169
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی