3 SID.ir | تاثير برنامه جديد لرن (LEARN) در كاهش استرس ادراك شده و نگراني دانشجويان

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 
تاثير برنامه جديد لرن (LEARN) در كاهش استرس ادراك شده و نگراني دانشجويان
 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پيام نور، تهران
 
چکیده: 

هدف: اين پژوهش بررسي تاثير برنامه مديريت استرس لرن (LEARN) در كاهش استرس ادراك شده و نگراني دانشجويان دختر دانشگاه پيام نور تهران انجام شد.
روش: بدين منظور از ميان افراد داوطلبي كه نمره آنها در مقياس استرس اداراك شده يك انحراف استاندارد بيشتر از ميانگين (SD=8.32،M=27.26 ) بود و بر اين اساس پراسترس تشخيص داده شدند، 26 نفر بر اساس معيارهاي ورود و خروج انتخاب و به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش و كنترل جايگزين شدند. كليه آزمودني ها قبل و بعد از ارائه برنامه لرن به آزمودني هاي گروه آزمايش به كليه گويه هاي مقياس استرس ادراك شده و پرسشنامه نگراني پنسيلوانيا پاسخ دادند.
يافته ها: تحليل داده ها با به كارگيري آزمون تحليل واريانس با اندازه گيري مكرر نشان داد كه نمرات آزمودني هاي گروه آزمايش در مقايسه با گروه كنترل در هر يك از متغيرهاي استرس ادراك شده و نگراني به طور معنادار بهبود يافته است (P<0.05).
نتيجه گيري: بنابراين برنامه LEARN مي تواند به واسطه مولفه هايش با تحت تاثير قرار دادن چرخه استرس از جهات مختلف، به كاهش استرس و نگراني منتهي شود.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 175
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی