مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی جهت گیری هدف پیشرفت بر اساس سبک های پردازش هویت: بررسی نقش پایه تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 152

چکیده

 جهت گیری هدف و عوامل موثر و مرتبط با آن یکی از مسائل انگیزشی مهم است که امروزه در امر تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. هدف پژوهش حاضر, پیش بینی جهت گیری های هدف بر اساس سبک های پردازش هویت با در نظرگرفتن پایه های تحصیلی دانش آموزان بود. نمونه ای مشتمل بر 194 دانش آموز دختر به روش خوشه ای چندمرحله ای از میان دانش آموزان مقطع اول و چهارم (پیش دانشگاهی) دبیرستان آموزش و پرورش منطقه پنج شهر تهران انتخاب شده و به پرسشنامه جهت گیری هدف پیشرفت, پرسشنامه سبک های هویت پاسخ دادند. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که بدون در نظرگرفتن پایه های تحصیلی, سبک هویت اطلاعاتی در پیش بینی جهت گیری تبحری و سبک هویت هنجاری در پیش بینی جهت گیری عملکردگرایی و عملکرد اجتنابی نقش مثبت و معناداری دارند. با در نظر گرفتن پایه تحصیلی دانش آموزان تفاوتی در سهم سبک های هویت برای پیش بینی جهت گیری هدف تبحری و عملکردگرایی نسبت به کل گروه مشاهده شد که این نتیجه می تواند نشان دهنده نقش تعدیل کنندگی پایه های تحصیلی در پیش بینی جهت گیری های هدف بر اساس سبک های هویت باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی نصرت آباد، تورج، واحدی، شهرام، و دبیری، سولماز. (1394). پیش بینی جهت گیری هدف پیشرفت بر اساس سبک های پردازش هویت: بررسی نقش پایه تحصیلی. روانشناسی مدرسه، 4(3 (پیاپی 15))، 137-152. SID. https://sid.ir/paper/216703/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی نصرت آباد تورج، واحدی شهرام، دبیری سولماز. پیش بینی جهت گیری هدف پیشرفت بر اساس سبک های پردازش هویت: بررسی نقش پایه تحصیلی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 15)):137-152. Available from: https://sid.ir/paper/216703/fa

    IEEE: کپی

    تورج هاشمی نصرت آباد، شهرام واحدی، و سولماز دبیری، “پیش بینی جهت گیری هدف پیشرفت بر اساس سبک های پردازش هویت: بررسی نقش پایه تحصیلی،” روانشناسی مدرسه، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 137–152، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216703/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button