برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

پيش بيني جهت گيري هدف پيشرفت بر اساس سبك هاي پردازش هويت: بررسي نقش پايه تحصيلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تبریز
 
چکیده: 

جهت گيري هدف و عوامل موثر و مرتبط با آن يكي از مسائل انگيزشي مهم است كه امروزه در امر تعليم و تربيت از جايگاه ويژه اي برخوردار است. هدف پژوهش حاضر، پيش بيني جهت گيري هاي هدف بر اساس سبك هاي پردازش هويت با در نظرگرفتن پايه هاي تحصيلي دانش آموزان بود. نمونه اي مشتمل بر 194 دانش آموز دختر به روش خوشه اي چندمرحله اي از ميان دانش آموزان مقطع اول و چهارم (پيش دانشگاهي) دبيرستان آموزش و پرورش منطقه پنج شهر تهران انتخاب شده و به پرسشنامه جهت گيري هدف پيشرفت، پرسشنامه سبك هاي هويت پاسخ دادند. نتايج رگرسيون گام به گام نشان داد كه بدون در نظرگرفتن پايه هاي تحصيلي، سبك هويت اطلاعاتي در پيش بيني جهت گيري تبحري و سبك هويت هنجاري در پيش بيني جهت گيري عملكردگرايي و عملكرد اجتنابي نقش مثبت و معناداري دارند. با در نظر گرفتن پايه تحصيلي دانش آموزان تفاوتي در سهم سبك هاي هويت براي پيش بيني جهت گيري هدف تبحري و عملكردگرايي نسبت به كل گروه مشاهده شد كه اين نتيجه مي تواند نشان دهنده نقش تعديل كنندگي پايه هاي تحصيلي در پيش بيني جهت گيري هاي هدف بر اساس سبك هاي هويت باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

هاشمی نصرت آباد، ت.، و واحدی، ش.، و دبیری، س. (1394). پیش بینی جهت گیری هدف پیشرفت بر اساس سبک های پردازش هویت: بررسی نقش پایه تحصیلی. روانشناسی مدرسه, 4(3 (پیاپی 15)), 137-152. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=293761



Vancouver : کپی

هاشمی نصرت آباد تورج، واحدی شهرام، دبیری سولماز. پیش بینی جهت گیری هدف پیشرفت بر اساس سبک های پردازش هویت: بررسی نقش پایه تحصیلی. روانشناسی مدرسه. 1394 [cited 2021October18];4(3 (پیاپی 15)):137-152. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=293761



IEEE : کپی

هاشمی نصرت آباد، ت.، واحدی، ش.، دبیری، س.، 1394. پیش بینی جهت گیری هدف پیشرفت بر اساس سبک های پردازش هویت: بررسی نقش پایه تحصیلی. روانشناسی مدرسه, [online] 4(3 (پیاپی 15)), pp.137-152. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=293761.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 697 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی