5 SID.ir | ريشه يابي، تاريخچه، تعريف و مفهوم مديريت كيفيت جامع
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ريشه يابي، تاريخچه، تعريف و مفهوم مديريت كيفيت جامع

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، تهران، ایران
 
چکیده: 

مديريت كيفيت جامع يكي از موفق‌ترين فلسفه‌هاي مديريتي است كه به خوبي پاسخگوي مسائل كيفيتي و نيازها و انتظارات مشتري، سازمان و جامعه بوده است. اين فلسفه مديريتي، فنون و روشهاي متعدد و گوناگوني را با نگرشي نو به صورت يكپارچه و منطقي به هم مرتبط ميكند به طوريكه محور و مدار اصلي آن مشتريان (اعم از داخلي و خارجي) سازمان است. از سوي ديگر براي استفاده موثر و مفید از هر تكنيك، روش و يا فلسفه فهم و درك دقيق آن و روند شكل گيري وعلت وجودي آن بسيار موثر است. به همين علت در اين مقاله تلاش شده است علاوه برمرور كلي بر تاريخچه و واژه مديريت كيفيت جامع (TQM) تعريف و اصول اوليه آن، كه متاسفانه كمتر هم مورد توجه قرار مي‌گيرد، بررسي و تحليل شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 863
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی