برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1382 , دوره  14 , شماره  4 ; از صفحه 75 تا صفحه 93 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه عملكرد كنترل فازي و بهينه در سيستمهاي تعليق فعال خودرو

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* آزمایشگاه تحقیقاتی شبیه سازی و کنترل سیستمها، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
 
چکیده: 

مشخصات ضريب سختي فنرها و ضريب ميرايي كمك فنرها در سيستمهاي تعليق غير فعال ثابت هستند. اين مسئله سبب ميشود كه در شرايط مختلف جاده با وروديهاي متفاوت، عملكرد سيستم تعليق خودرو از وضعيت مطلوب فاصله بگيرد. لذا سيستمهاي تعليق كنترل شده شامل سيستمهاي تعليق فعال و نيمه فعالي به منظور ايجاد عملكرد ديناميكي مطلوب در شرايط مختلف مطرح گرديده‌اند. در اين مقاله با استفاده از مدل غير خطي وكامل سيستم تعليق ) مدل هفت درجه آزادي)، كاربرد كنترلر فازي و كنترلر بهينه براي سيستمهاي تعليق فعال مورد مطالعه قرار گرفته است. در اين مطالعه با انجام شبيه سازي كامپيوتري، عملكرد راحتي سفر بهازاي تحريك هاي اتفاقي و Bump وعملكرد خوش فرماني Handling براي تحريك Bump براي انواع سيستمهاي تعليق فعال و غير فعال به دست آمده و با يكديگر مقايسه گرديده است. نتايج به دست آمده حاكي از مزيت كامل عملكرد انواع سيستمهاي تعليق فعال بر سيستمهاي غير فعال و همچنين رقابت بسيار مطلوب كنترلر فازي در مقايسه با كنترل بهينه با توجه به عدم حساسيت كنترلر فازي به مدل سيستم مي‌باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

منتظری، م.، و کاشانی آزاد، م. (1382). مقایسه عملکرد کنترل فازی و بهینه در سیستمهای تعلیق فعال خودرو. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی), 14(4), 75-93. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2877



Vancouver : کپی

منتظری مرتضی، کاشانی آزاد مهدی. مقایسه عملکرد کنترل فازی و بهینه در سیستمهای تعلیق فعال خودرو. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی). 1382 [cited 2021May15];14(4):75-93. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2877



IEEE : کپی

منتظری، م.، کاشانی آزاد، م.، 1382. مقایسه عملکرد کنترل فازی و بهینه در سیستمهای تعلیق فعال خودرو. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی), [online] 14(4), pp.75-93. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2877.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 174 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی