4 SID.ir | مقايسه عملكرد كنترل فازي و بهينه در سيستمهاي تعليق فعال خودرو

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

مقايسه عملكرد كنترل فازي و بهينه در سيستمهاي تعليق فعال خودرو

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* آزمايشگاه تحقيقاتي شبيه سازي و کنترل سيستمها، دانشکده مهندسي مکانيک، دانشگاه علم و صنعت ايران، تهران، ايران
 
چکیده: 

مشخصات ضريب سختي فنرها و ضريب ميرايي كمك فنرها در سيستمهاي تعليق غير فعال ثابت هستند. اين مسئله سبب ميشود كه در شرايط مختلف جاده با وروديهاي متفاوت، عملكرد سيستم تعليق خودرو از وضعيت مطلوب فاصله بگيرد. لذا سيستمهاي تعليق كنترل شده شامل سيستمهاي تعليق فعال و نيمه فعالي به منظور ايجاد عملكرد ديناميكي مطلوب در شرايط مختلف مطرح گرديده‌اند. در اين مقاله با استفاده از مدل غير خطي وكامل سيستم تعليق ) مدل هفت درجه آزادي)، كاربرد كنترلر فازي و كنترلر بهينه براي سيستمهاي تعليق فعال مورد مطالعه قرار گرفته است. در اين مطالعه با انجام شبيه سازي كامپيوتري، عملكرد راحتي سفر بهازاي تحريك هاي اتفاقي و Bump وعملكرد خوش فرماني Handling براي تحريك Bump براي انواع سيستمهاي تعليق فعال و غير فعال به دست آمده و با يكديگر مقايسه گرديده است. نتايج به دست آمده حاكي از مزيت كامل عملكرد انواع سيستمهاي تعليق فعال بر سيستمهاي غير فعال و همچنين رقابت بسيار مطلوب كنترلر فازي در مقايسه با كنترل بهينه با توجه به عدم حساسيت كنترلر فازي به مدل سيستم مي‌باشد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 313
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی