نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي نرم افزار آموزش حافظه ي کاري بر کارکردهاي توجه دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف بررسي اثربخشي نرم افزار آموزش حافظه ي کاري بر کارکردهاي توجه دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضي است. طرح پژوهشي حاضر آزمايشي از نوع پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه ي آماري پژوهش، دانش آموزان دختر و پسر دچار اختلال يادگيري رياضي کلاس هاي دوم تا ششم ابتدايي که در سال 93-92 در مدارس اختلال يادگيري استان مرکزي مشغول به تحصيل بودند، با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي 30 دانش آموز انتخاب و در دو گروه آزمايش و کنترل به روش تصادفي جايگزين شدند. ابزارهاي اين پژوهش شامل پرسش نامه اطلاعات دموگرافيک، نرم افزار آموزش حافظه ي کاري، نرم افزار آزمون استروپ، مقياس هوشي وکسلر کودکان، آزمون رياضي کي مت بود. براي تجزيه وتحليل داده ها از آزمون تحليل کوواريانس چندمتغيري استفاده شد. نتايج پژوهش حاضر نشان داد، بين گروه آزمايش و کنترل، پس از اجراي نرم افزار آموزش حافظه ي کاري در گروه آزمايش، زيرمقياس هاي کارکردهاي توجه در آزمون استروپ، به طور معني داري بهبود يافت. نتايج نشان داد که مداخله آموزش نرم افزار حافظه ي کاري، سبب بهبود کارکردهاي توجه در دانش آموزان اختلال يادگيري رياضي مي شود و مي توان از آن به عنوان يک روش مداخله اي موثر سود جست.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زارع، ح.، و امینی، ف. (1395). اثربخشی نرم افزار آموزش حافظه ی کاری بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری, 6(1 (پیاپی 20)), 60-79. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276266



Vancouver : کپی

زارع حسین، امینی فهیمه. اثربخشی نرم افزار آموزش حافظه ی کاری بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری. 1395 [cited 2022May18];6(1 (پیاپی 20)):60-79. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276266



IEEE : کپی

زارع، ح.، امینی، ف.، 1395. اثربخشی نرم افزار آموزش حافظه ی کاری بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری, [online] 6(1 (پیاپی 20)), pp.60-79. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=276266.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 647 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی