5 SID.ir | بررسي عوامل موثر بر توسعه صادرات در بنگاه هاي کوچک و متوسط صنايع غذايي استان قزوين- با رويکرد MADM
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي عوامل موثر بر توسعه صادرات در بنگاه هاي کوچک و متوسط صنايع غذايي استان قزوين- با رويکرد MADM

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زاهدان، گروه مدیریت اجرایی، زاهدان، ایران
 
چکیده: 

مشکلات ناشي از اقتصاد تک محصولي و تکيه بر درآمدهاي نفتي سبب ايجاد اقتصادي متاثر از عوامل خارجي بالاخص درآمدهاي ناپايدار نفتي شده است. با اين ويژگي اقتصاد ايران، مي توان به اهميت و نقش صادرات غيرنفتي در کشور پي برد. امروزه صنايع کوچک و متوسط از جنبه هاي مختلف اجتماعي، توليد صنعتي و ارائه خدمات در اکثر کشورهاي جهان، نقش آفريني مي کنند. اين صنايع با صادرات قابل توجه خود نقش موثري در توسعه اقتصادي کشورها ايفا مي کنند. به علاوه شدت يافتن رقابت جهاني، افزايش بي اطميناني و تقاضاي فزاينده براي محصولات متنوع، باعث شده است که استقبال از اين صنايع بيشتر شود. تحقيق حاضر نشان مي دهد که حرکت به سمت صنايع کوچک و متوسط نه تنها امري بهينه و سودآور مي باشد، بلکه در شرايط فعلي کشور، امري لازم و ضروري است. اين تحقيق با هدف بررسي عوامل موثر بر توسعه صادرات در بنگاه هاي کوچک و متوسط صنايع غذايي استان قزوين انجام گرفته است. اين پژوهش با بهره گيري از مطالعات پيشين و پرسشنامه بين مديران و کارشناسان صنعت غذايي، ضمن شناسايي عوامل موثر بر صادرات، به رتبه بندي آن ها با تکنيک دي متل و اسمارت پرداخته است. هدف اين پژوهش شناسايي و اولويت بندي عوامل موثر بر توسعه صادرات در بنگاه هاي کوچک و متوسط صنايع غذايي و بررسي ميزان تاثيرات اين عوامل است. نتيجه اين پژوهش مي تواند به مديران در حوزه صادرات صنايع غذايي کمک کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 335
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی