برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1394 , دوره  12 , شماره  2 ; از صفحه 292 تا صفحه 306 .
 
عنوان مقاله: 

آموزش وظيفه مدار: راهكاري براي ارتقاي پيوند تئوري و عمل در آموزش پزشكي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ابتدای بلوار هفت باغ، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: در پاسخ به افزايش تقاضا براي ارتقاي توانمندي هاي فارغ التحصيلان رشته هاي پزشكي در دهه هاي اخير، تغييرات اساسي در طراحي و ارايه آموزش پزشكي ايجاد شده است. آموزش وظيفه مدار سيستم جامعي با ديسيپلين هاي متعدد آموزش و يادگيري است كه بر مجموعه اي از وظايف كه پزشكان با آن روبه رو هستند، تاكيد دارد و يادگيري در اين روش از طريق انجام وظايف و درك مفاهيم و مكانيسم هاي مرتبط با آن صورت مي گيرد. هدف از مطالعه حاضر، مروري بر پژوهش هاي انجام شده با موضوع آموزش وظيفه مدار در حوزه آموزش پزشكي بود.
روش كار: پايگاه هاي الكترونيكيMagiran ،SID ،Google Scholar ،PubMed ، Scopus و ScienceDirect در سال 1393 مورد جستجو قرار گرفت. همه مقالات مرتبط بدون در نظر گرفتن محدوديت در زمان انتشار، جمع آوري گرديد و مقالاتي كه شرايط ورود به مطالعه (ارتباط با حيطه پزشكي، دارا بودن اهداف، روش كار، حجم نمونه، تحليل و نتيجه گيري مشخص و در دسترس بودن متن كامل) را داشتند، انتخاب شد. در نهايت تجزيه و تحليل بر روي 10 مقاله كمي، كيفي و يا تركيبي انجام گرفت.
يافته ها: اگرچه آموزش وظيفه مدار در سطوح و موقعيت هاي مختلف استفاده شد، اما مستندات نشان داد كه در مقايسه با آموزش سنتي، كارايي و اثربخشي بيشتري داشت و باعث ايجاد پيامدهاي مطلوبي براي دانشجويان، استادان و بيماران گرديد.
نتيجه گيري: نتايج پژوهش نشان داد كه آموزش وظيفه مدار يك استراتژي قوي آموزشي مي باشد و در بسياري از دانشكده هاي پزشكي به عنوان روش مناسبي جهت آموزش و يادگيري پذيرفته شده است. بنابراين براي ارتقاي دانش، مهارت و توانمندي هاي حرفه اي پيشنهاد مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

منگلی، م.، و سبزواری، س.، و نوحی، ع. (1394). آموزش وظیفه مدار: راهکاری برای ارتقای پیوند تئوری و عمل در آموزش پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 12(2), 292-306. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=263667



Vancouver : کپی

منگلی معصومه، سبزواری سکینه، نوحی عصمت. آموزش وظیفه مدار: راهکاری برای ارتقای پیوند تئوری و عمل در آموزش پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1394 [cited 2021October24];12(2):292-306. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=263667



IEEE : کپی

منگلی، م.، سبزواری، س.، نوحی، ع.، 1394. آموزش وظیفه مدار: راهکاری برای ارتقای پیوند تئوری و عمل در آموزش پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 12(2), pp.292-306. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=263667.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی