4 SID.ir | تاثير تبليغات شفاهي بر تمايل به استفاده از خدمات بيمه در ميان مشتريان شرکت هاي بيمه شهر رشت
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير تبليغات شفاهي بر تمايل به استفاده از خدمات بيمه در ميان مشتريان شرکت هاي بيمه شهر رشت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، رشت، ایران
 
چکیده: 

تبليغات شفاهي به عنوان يکي از مهمترين و قديمي ترين ابزارهاي غيررسمي ارتباطات، نقش موثري در فرآيندهاي بازاريابي مانند ترغيب افراد به خريد محصولات و استفاده از خدمات ايفا مي نمايد. اکثر مصرف کنندگان به اطلاعات دهان به دهاني که از دوستان و آشنايان بدست مي آورند بيشتر اتکا مي کنند، زيرا اين اطلاعات را موثق تر از آگهي هاي تجاري و اظهارات بازاريابان مي دانند. از اينرو در محيطي که اعتماد مصرف کننده هم به سازمان ها و هم به تبليغات کاهش يافته است، تبليغات شفاهي راهي جهت کسب مزيت رقابتي ارايه مي نمايد و به سازمان ها و شرکت هاي تجاري امکان مي دهد تا از اين طريق بر قصد خريد مشتريان تاثير بگذارند. با توجه به اهميت موضوع، پژوهش حاضر تلاش نموده است تا به بررسي تاثير تبليغات شفاهي بر تمايل به استفاده از خدمات در ميان مشتريان صنعت بيمه بپردازد. اين پژوهش از نظر روش و ماهيت، از جمله تحقيقات توصيفي- همبستگي و از نظر هدف، کاربردي مي باشد. جامعه آماري پژوهش حاضر، مشتريان شرکت هاي بيمه فعال در سطح شهر رشت را شامل مي شود که براي انتخاب نمونه با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده، 300 پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. جهت تحليل داده ها و آزمون فرضيه هاي تحقيق از روش مدل يابي معادلات ساختاري استفاده شده است. نتايج حاصل از پژوهش گوياي اين امر است که ابعاد تبليغات شفاهي يعني شدت، ظرفيت مثبت، ظرفيت منفي، محتواي تبليغات شفاهي و همچنين تصوير شرکت بر تمايل مشتريان به استفاده از خدمات بيمه تاثير دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 679
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی