نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1394 , دوره  10 , شماره  26 ; از صفحه 115 تا صفحه 137 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير تبليغات شفاهي بر تمايل به استفاده از خدمات بيمه در ميان مشتريان شرکت هاي بيمه شهر رشت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، رشت، ایران
 
چکیده: 
تبليغات شفاهي به عنوان يکي از مهمترين و قديمي ترين ابزارهاي غيررسمي ارتباطات، نقش موثري در فرآيندهاي بازاريابي مانند ترغيب افراد به خريد محصولات و استفاده از خدمات ايفا مي نمايد. اکثر مصرف کنندگان به اطلاعات دهان به دهاني که از دوستان و آشنايان بدست مي آورند بيشتر اتکا مي کنند، زيرا اين اطلاعات را موثق تر از آگهي هاي تجاري و اظهارات بازاريابان مي دانند. از اينرو در محيطي که اعتماد مصرف کننده هم به سازمان ها و هم به تبليغات کاهش يافته است، تبليغات شفاهي راهي جهت کسب مزيت رقابتي ارايه مي نمايد و به سازمان ها و شرکت هاي تجاري امکان مي دهد تا از اين طريق بر قصد خريد مشتريان تاثير بگذارند. با توجه به اهميت موضوع، پژوهش حاضر تلاش نموده است تا به بررسي تاثير تبليغات شفاهي بر تمايل به استفاده از خدمات در ميان مشتريان صنعت بيمه بپردازد. اين پژوهش از نظر روش و ماهيت، از جمله تحقيقات توصيفي- همبستگي و از نظر هدف، کاربردي مي باشد. جامعه آماري پژوهش حاضر، مشتريان شرکت هاي بيمه فعال در سطح شهر رشت را شامل مي شود که براي انتخاب نمونه با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده، 300 پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. جهت تحليل داده ها و آزمون فرضيه هاي تحقيق از روش مدل يابي معادلات ساختاري استفاده شده است. نتايج حاصل از پژوهش گوياي اين امر است که ابعاد تبليغات شفاهي يعني شدت، ظرفيت مثبت، ظرفيت منفي، محتواي تبليغات شفاهي و همچنين تصوير شرکت بر تمايل مشتريان به استفاده از خدمات بيمه تاثير دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

داوری، ع.، و محمدی آلمانی، ا.، و پورناصرانی، ا. (1394). تاثیر تبلیغات شفاهی بر تمایل به استفاده از خدمات بیمه در میان مشتریان شرکت های بیمه شهر رشت. مدیریت بازاریابی, 10(26), 115-137. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=252705



Vancouver : کپی

داوری علی، محمدی آلمانی امین، پورناصرانی امیر. تاثیر تبلیغات شفاهی بر تمایل به استفاده از خدمات بیمه در میان مشتریان شرکت های بیمه شهر رشت. مدیریت بازاریابی. 1394 [cited 2022May25];10(26):115-137. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=252705



IEEE : کپی

داوری، ع.، محمدی آلمانی، ا.، پورناصرانی، ا.، 1394. تاثیر تبلیغات شفاهی بر تمایل به استفاده از خدمات بیمه در میان مشتریان شرکت های بیمه شهر رشت. مدیریت بازاریابی, [online] 10(26), pp.115-137. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=252705.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 905 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی