برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  5 , شماره  17 ; از صفحه 75 تا صفحه 92 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه علي ويژگي هاي شخصيت با فرسودگي تحصيلي با ميانجي گري خودکارآمدي تحصيلي و تنيدگي تحصيلي ادراک شده در دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه علي ويژگي هاي شخصيت با فرسودگي تحصيلي با ميانجي گري خودکارآمدي تحصيلي و تنيدگي تحصيلي ادراک شده در دانشجويان دختر و پسر کارشناسي ارشد دانشگاه شهيد چمران اهواز بود. شرکت کنندگان در اين پژوهش 280 نفر از دانشجويان در سال تحصيلي 1393-1392 بودند که به روش تصادفي چندمرحله اي انتخاب شدند. ابزار هاي مورد استفاده در اين پژوهش شامل پرسشنامه شخصيتي نئو- فرم کوتاه (NEO-FFI)، پرسشنامه تنيدگي تحصيلي ادراک شده، پرسشنامه فرسودگي تحصيلي و مقياس کارآمدي تحصيلي بود. ارزيابي الگوي پيشنهادي با استفاده از روش تحليل مسير انجام گرفت. جهت آزمون روابط غيرمستقيم از روش بوت استراپ (نرم افزارAMOS-21 ) استفاده شد. بر اساس نتايج اين پژوهش، تمام مسيرها از لحاظ آماري معني دار بودند. همچنين نتايج نشان داد که مسير هاي غيرمستقيم برون گرايي، وظيفه شناسي، باز بودن به تجربه و روان رنجوخويي از طريق خودکارآمدي تحصيلي روي فرسودگي تحصيلي معني دار بود. به علاوه تمام مسير هاي غير مستقيم برون گرايي، وظيفه شناسي، باز بودن به تجربه و روان رنجور خويي از طريق تنيدگي تحصيلي ادراک شده روي فرسودگي تحصيلي معني دار بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سرانچه، م.، و مکتبی، غ.، و حاجی یخچالی، ع. (1393). رابطه علی ویژگی های شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و تنیدگی تحصیلی ادراک شده در دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی, 5(17), 75-92. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=248759



Vancouver : کپی

سرانچه مسعود، مکتبی غلامحسین، حاجی یخچالی علیرضا. رابطه علی ویژگی های شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و تنیدگی تحصیلی ادراک شده در دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی. 1393 [cited 2021August01];5(17):75-92. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=248759



IEEE : کپی

سرانچه، م.، مکتبی، غ.، حاجی یخچالی، ع.، 1393. رابطه علی ویژگی های شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و تنیدگی تحصیلی ادراک شده در دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی, [online] 5(17), pp.75-92. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=248759.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 263 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی