4 SID.ir | تاثير تدريس مشارکتي بر انسجام گروهي دانشجويان: بررسي نقش واسطه اي رويکردهاي مشارکت

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثير تدريس مشارکتي بر انسجام گروهي دانشجويان: بررسي نقش واسطه اي رويکردهاي مشارکت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شیراز
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش، بررسي تاثير تدريس مشارکتي بر انسجام گروهي دانشجويان با واسطه نحوه مشارکت آنان در فرايند ياددهي- يادگيري بود. روش پژوهش از نوع همبستگي و جامعه آماري شامل تمامي دانشجويان مقطع کارشناسي رشته مترجمي زبان انگليسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بندرعباس و دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت، در سال تحصيلي 93-1392 بود. ابزار پژوهش پرسشنامه محيط گروهي (کارون و همکاران، 1985) و پرسشنامه رويکردهاي مشارکت (تريانديس و همکاران، 1994) بود. نتايج نشان داد که تدريس مشارکتي پيش بيني کننده مثبت و معني دار انسجام گروهي دانشجويان (R2=0.49، P<0.001) و پيش بيني کننده مثبت و معني دار رويکردهاي جمع گرايي و فردگرايي دانشجويان (R2=0.33، P<0.001) است. همچنين رويکردهاي جمع گرايي و فردگرايي دانشجويان پيش بيني کننده مثبت و معني دار انسجام گروهي در آنان (R2=0.51، P<0.001) است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 142
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی