برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير خودکارآمدي تحصيلي و فراشناخت بر اضطراب امتحان و رفتار کمک طلبي تحصيلي در دانش آموزان پسر سال سوم دبيرستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش بررسي تاثير خودکارآمدي تحصيلي و فراشناخت بر اضطراب امتحان و کمک طلبي تحصيلي در دانش آموزان پسر سال سوم دبيرستان هاي شهر اهواز است. جامعه آماري اين پژوهش را تمام دانش آموزان پسر سال سوم دبيرستان هاي شهر اهواز در سال تحصيلي 93-1392 تشکيل مي دهد. از اين جامعه آماري نمونه اي به تعداد 330 نفر با روش نمونه گيري تصادفي چندمرحله اي انتخاب شد. براي سنجش متغيرهاي مورد مطالعه از پرسشنامه هاي مقياس خودکارآمدي تحصيلي (ميگلي و همکاران، 2000)، پرسشنامه فراشناخت حالتي (اونيل و عابدي، 1996) پرسشنامه اضطراب امتحان اهواز (1375)، پرسشنامه رفتار کمک طلبي (ريان و پينتريچ، 1997) استفاده شد. براي تحليل داده ها از روش آماري تحليل رگرسيون استفاده شد. نتايج رگرسيون نشان داد که بين متغيرهاي خودکارآمدي تحصيلي و فراشناخت با اضطراب امتحان رابطه معني داري وجود ندارد، در حالي که بين متغيرهاي خودکارآمدي تحصيلي و فراشناخت با کمک طلبي تحصيلي رابطه معني داري وجود دارد (P<0.001).

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 144 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی