مشخصات مقاله عنوان نشریه: دانش و پژوهش در روان شناسي كاربردي اطلاعات شماره: پاييز 1394 , دوره 16 , شماره 3 (پياپي 61) ; از صفحه 0 تا صفحه 0 . عنوان مقاله: تاثير خودکارآمدي تحصيلي و فراشناخت بر اضطراب امتحان و رفتار کمک طلبي تحصيلي در دانش آموزان پسر سال سوم دبيرستان نویسندگان: ممبيني شريف*, مكتبي غلامحسين, بهروزي ناصر آدرس: * دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران چکیده: هدف از اين پژوهش بررسي تاثير خودکارآمدي تحصيلي و فراشناخت بر اضطراب امتحان و کمک طلبي تحصيلي در دانش آموزان پسر سال سوم دبيرستان هاي شهر اهواز است. جامعه آماري اين پژوهش را تمام دانش آموزان پسر سال سوم دبيرستان هاي شهر اهواز در سال تحصيلي 93-1392 تشکيل مي دهد. از اين جامعه آماري نمونه اي به تعداد 330 نفر با روش نمونه گيري تصادفي چندمرحله اي انتخاب شد. براي سنجش متغيرهاي مورد مطالعه از پرسشنامه هاي مقياس خودکارآمدي تحصيلي (ميگلي و همکاران، 2000)، پرسشنامه فراشناخت حالتي (اونيل و عابدي، 1996) پرسشنامه اضطراب امتحان اهواز (1375)، پرسشنامه رفتار کمک طلبي (ريان و پينتريچ، 1997) استفاده شد. براي تحليل داده ها از روش آماري تحليل رگرسيون استفاده شد. نتايج رگرسيون نشان داد که بين متغيرهاي خودکارآمدي تحصيلي و فراشناخت با اضطراب امتحان رابطه معني داري وجود ندارد، در حالي که بين متغيرهاي خودکارآمدي تحصيلي و فراشناخت با کمک طلبي تحصيلي رابطه معني داري وجود دارد (P<0.001). کلید واژه: خودکارآمدي تحصيلي(Q1)فراشناخت(Q2)اضطراب امتحان(Q2)رفتار کمک طلبي تحصيلي(Q1)دانش آموزان پسر دبيرستان(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: باورهای هوشیفرسودگی تحصیلیاضطراب امتحانانگیزش تحصیلیعزت نفسراهبردهای یادگیریانگیزش تحصیلیاضطراب امتحانانگیزش پیشرفتسبک های یادگیریراهبردهای یادگیریانگیزش تحصیلی ارجاعات: اثربخشي مشاوره گروهي با رويکرد شناختي- رفتاري بر سلامت روان دانش آموزان دختر ساخت و اعتبار يابي مقياسي براي سنجش اضطراب امتحان در دانش آموزان پايه سوم دوره راهنمايي اهواز مقالات نشریه ای مرتبط: خودکارآمدي عمومي و تحصيلي دانش آموزان و ارتباط آن با عملكرد تحصيليرابطه بين جايگاه مهار، کمال گرايي و خودکارآمدي با اضطراب امتحان و عملکرد تحصيلي در دانشجويانرابطه ي مولفه هاي درون مدرسه اي و خودکارآمدي اجتماعي با اضطراب تحصيلي دانش آموزان سال سوم دبيرستانساخت و بررسي روايي و پايايي پرسشنامه خودکارآمدي تحصيلي دانش آموزانمدل يابي ساختاري رابطه خودکارآمدي، فراشناخت با ارزيابي حل مساله دانش آموزان متوسطه مقالات همایشی مرتبط: پیش بینی پیشرفت تحصیلی از روی خودکارآمدی، اهمال کاری و اضطراب امتحان در دانش آموزان مقطع متوسطهتاثیر آموزش مطالعه اثربخش بر میزان اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهرستان گناوه در سال تحصیلی 94-93تاثیر سرسختی روان شناختی بر مولفه های خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزانمقایسه فراشناخت و سبک های یادگیری و اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی شهرستان گرگانبررسی رابطه مهارت های اجتماعی و اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه شهر سراوان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 144 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی