4 SID.ir | بازاريابي در شرکت هاي فناور کوچک و متوسط نوپا، چالش ها و راهکار

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بازاريابي در شرکت هاي فناور کوچک و متوسط نوپا، چالش ها و راهکار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
 
چکیده: 

توسعه برنامه هاي بازاريابي راهبردي موفق براي تجاري سازي فناوري هاي جديد، به چالشي براي شرکت هاي کوچک و متوسط مبتني بر فناوري تبديل شده است. سازوکار توسعه راهبردهاي بازاريابي موفق براي نوآوري هاي فناورانه فرايندي پيچيده از طراحي تا پياده سازي است. شرکت هاي کوچک و متوسط فناوري محور نقش مهمي در تسهيل اقتصاد دانش بنيان يا اقتصاد هوشمند بازي مي کنند با اين حال، برتري هاي فناورانه تضميني براي موفقيت شرکت هاي کوچک و متوسط فناورمحور نيست. در عوض، شانس موفقيت مي تواند با ترکيبي از برتري فناوري و قابليت بازاريابي به حداکثر برسد.
در اين مقاله با توجه به مطالعات کليدي منتشر شده در حوزه شرکت هاي کوچک و متوسط فناوري محور، ابتدا ويژگي شرکت هاي کوچک و متوسط فناوري محور مورد بررسي قرار گرفته و عوامل و موانع موفقيت اين شرکت ها به اختصار بيان گرديده و با توجه به اينکه بازايابي به عنوان يکي از دو عامل موفقيت شرکت هاي کوچک و متوسط فناوري محور تشخيص داده شده است، به بررسي چالش ها و راهکارهاي بازاريابي فناوري پرداخته شده است تا به مديران اين شرکت ها يادآوري کند تنها، موفقيت حاصل از يک فناوري ناب متضمن موفقيت يک شرکت نخواهد بود و بازاريابي به عنوان يکي از عناصر اصلي و مولفه هاي مهم موفقيت شرکت هاي کوچک و متوسط فناوري محور مي بايست در اولويت فعاليت آن ها قرار گيرد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 453
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی