برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1392 , دوره  9 , شماره  4 ; از صفحه 147 تا صفحه 164 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي نظريه يادگيري اجتماعي کرامبولتز بر افزايش رضايت از سرپرستي و همکاران معلمان زن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مشاوره، واحد علوم و تحقیقات خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي تاثير مشاوره شغلي به شيوه يادگيري اجتماعي کرامبولتز بر افزايش رضايت از سرپرست و همکاران معلمان زن بود. نمونه آماري، 36 نفر از معلمان زن مقطع راهنمايي بود که به روش نمونه گيري هدفمند از ميان کليه معلمان زن مقطع راهنمايي شهرستان شوش شاغل (196 نفر) در سال تحصيلي (91-90) انتخاب شدند و با گمارش تصادفي در دو گروه آزمايش و گواه قرار گرفتند. طرح پژوهش از نوع نيمه تجربي با روش پيش آزمون و پس آزمون با گروه گواه و آزمون پيگيري بود و داده ها با استفاده از پرسشنامه رضايت شغلي- شاخص توصيف کننده شغل (JDI) در مولفه هاي رضايت از سرپرست و همکاران جمع آوري شد. يافته هاي پژوهش با سطح معناداري 0.05=a نشان داد که مشاوره شغلي به شيوه يادگيري اجتماعي کرامبولتز باعث افزايش رضايت از سرپرست و همکاران در گروه آزمايش نسبت به گروه گواه شده است و اين افزايش تا مرحله يک ماهه پيگيري ادامه داشت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رضایی، ک.، و سودانی، م.، و عطاری، ی. (1392). اثربخشی نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر افزایش رضایت از سرپرستی و همکاران معلمان زن. اندیشه های نوین تربیتی, 9(4), 147-164. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=248061



Vancouver : کپی

رضایی کوثر، سودانی منصور، عطاری یوسفعلی. اثربخشی نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر افزایش رضایت از سرپرستی و همکاران معلمان زن. اندیشه های نوین تربیتی. 1392 [cited 2021July25];9(4):147-164. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=248061



IEEE : کپی

رضایی، ک.، سودانی، م.، عطاری، ی.، 1392. اثربخشی نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر افزایش رضایت از سرپرستی و همکاران معلمان زن. اندیشه های نوین تربیتی, [online] 9(4), pp.147-164. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=248061.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 127 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی