4 SID.ir | بررسي ادراکات و انتظارات دانشجويان از کيفيت خدمات آموزشي دانشگاه اروميه و رابطه آن با ارزشيابي از عملکرد اساتيد

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ادراکات و انتظارات دانشجويان از کيفيت خدمات آموزشي دانشگاه اروميه و رابطه آن با ارزشيابي از عملکرد اساتيد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي ادراکات و انتظارات دانشجويان از کيفيت خدمات آموزشي و رابطه آن با ارزشيابي از اساتيد انجام شد. روش پژوهش توصيفي پيمايشي و طرح پژوهشي همبستگي-مدل يابي معادلات ساختاري بود، جامعه آماري کليه دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشگاه اروميه بودند که با استفاده روش نمونه گيري طبقه اي متناسب با حجم 273 نفر به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. ابزار پژوهش دو پرسشنامه کيفيت خدمات و ارزشيابي از اساتيد بود. داده ها به کمک آمار توصيفي و آزمون هاي T همبسته و روش مدل يابي معادلات ساختاري از طريق نرم افزارهاي آماري LISREL، SPSS تحليل شدند. نتايج نشان داد که: 1- وضعيت موجود مولفه هاي عوامل محسوس، قابليت اطمينان، پاسخگويي، تضمين و همدلي از وضعيت مورد انتظار و مطلوب فاصله دارد. بيش ترين شکاف ادراکات و انتظارات در نظر دانشجويان در ابعاد قابليت اطمينان و همدلي و کم ترين شکاف ادراکات و انتظارات در بعد تضمين بود، 2- ابعاد کيفيت خدمات آموزشي بر مولفه هاي ارزشيابي اساتيد (روش تدريس، تسلط و توان علمي، انضباط آموزشي و ويژگي هاي فردي و اجتماعي اساتيد) اثر مثبت و معنادار دارد،3- شاخص نيکويي برازش نيز نشان مي دهد که مدل آزمون شده برازش مناسبي دارد. بنابراين، توجه به مولفه هاي کيفيت خدمات مي تواند در ارزشيابي موثر از اساتيد نقش مثبت داشته باشد. در نتيجه با بازخورد نتايج ارزشيابي از اساتيد توسط دانشجويان مي توان شاهد بهبود عملکرد و فعاليت هاي آموزشي اساتيد بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 91
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی