مشخصات مقاله عنوان نشریه: انديشه هاي نوين تربيتي اطلاعات شماره: زمستان 1392 , دوره 9 , شماره 4 ; از صفحه 77 تا صفحه 92 . عنوان مقاله: بررسي ميزان خلاقيت در دانشجويان ورودي و خروجي دانشگاه هاي دولتي (مطالعه موردي: استان مازندران) نویسندگان: مردانشاهي محمدمهدي*, مباركي محمدحسن, تاجيك اسماعيلي عزيزاله آدرس: * مرکز کارآفرینی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسي و مقايسه ويژگي خلاقيت، يکي از ويژگي هايي موثر در توانمندي هاي کارآفرينانه، در ميان دانشجويان دانشگاه هاي دولتي مازندران انجام شد. براي اين منظور 394 نفر دانشجوي کارشناسي پيوسته به روش تصادفي و با استفاده از جدول کرجسي و مورگان انتخاب شدند. پرسشنامه پژوهش ميان دانشجويان مورد مطالعه ابتدا در سال اول تحصيل (خروجي نظام آموزش و پرورش و ورودي نظام آموزش عالي) و سپس در سال آخر تحصيل (خروجي نظام آموزش عالي) توزيع شد. پس از بررسي ويژگي خلاقيت و اجزاي اصلي آن و استفاده از آزمون T، نتايج نشان داد که بين دو گروه مورد پژوهش در ويژگي هاي سلاست فکري، عمل گرايي و روياپردازي و در نهايت ويژگي خلاقيت اختلاف معناداري وجود دارد. همچنين ميانگين اين ويژگي ها در دانشجويان ورودي (69.6954) و خروجي (67.6294) نشان داد که ميزان خلاقيت دانشجويان در سال آخر تحصيل به نسبت سال اول تحصيل کم تر بوده است. به اين دليل با توجه به اهميت کارآفريني و نقش آن بر رشد و توسعه جوامع و همچنين نقش دانشگاه ها در اين خصوص، برنامه ريزي و اتخاذ تدابير مناسب براي اصلاح روند موجود ضروري است. کلید واژه: ويژگي کارآفرينانه(Q2)خلاقيت(Q2)دانشجويان ورودي(Q2)دانشجويان خروجي(Q2)دانشگاه دولتي مازندران(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: هوش هیجانینظام ملی نوآوریانگیزه پیشرفتکارآفرینی سازمانی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: خلاقيتنقش آموزش کارآفريني بر افزايش خلاقيت دانشجويانخلاقيتبررسي ميزان تاثير برنامه آموزش خلاقيت بر افزايش خلاقيت دانشجويان دانشگاه علوم انتظامينقش جنسيت، رشته تحصيلي و مديريت زمان در پيش بيني خلاقيت کلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا مقالات همایشی مرتبط: ویژگی های برنامه درسی مطلوب در راستای ایجاد خلاقیتآیا دانشجویان دانشگاه رازی کارآفرین خواهند شد؟مقایسه سبک های دلبستگی در دانشجویان سال اول و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی دانشگاه لرستان در سال تحصیلی 94-93ارتباط بین ویژگی های شغلی و خلاقیت سازمانی کارکنان تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ایآموزش و خلاقیت ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 61 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی