مشخصات مقاله عنوان نشریه: بيمارستان اطلاعات شماره: پاييز 1394 , دوره 14 , شماره 3 (مسلسل 54) ; از صفحه 75 تا صفحه 81 . عنوان مقاله: بررسي استاندارد مدت زمان ويزيت بيماران سرپايي در درمانگاه هاي بيمارستان هاي عمومي: مطالعه موردي در قزوين نویسندگان: حسن پور ادريس*, دلگشايي بهرام, ابوالقاسم گرجي حسن, خوشكام معصومه, سخنور مبين آدرس: * تبریز، خیابان دانشگاه، جنب بیمارستان شهید مدنی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، قطب علمی و آموزشی مدیریت سلامت ایران چکیده: زمينه و هدف: يکي از مهمترين مولفه هاي رابطه پزشک - بيمار، مدت زمان ويزيت بيماران است. زمان ويزيت کوتاه مي تواند کيفيت ويزيت و رابطه پزشک و بيمار را تحت تاثير قرار دهد. هدف از اين مطالعه مقايسه مدت زمان ويزيت پزشکان متخصص با استانداردهاي موجود در بيمارستان هاي عمومي شهرستان قزوين بود.مواد و روش ها: اين مطالعه توصيفي - تحليلي و به شيوه مقطعي در سال 1392 در بيمارستان هاي عمومي شهرستان قزوين انجام گرفت. نمونه پژوهش 428 بيمار بودند که به درمانگاه هاي سرپايي بيمارستان هاي عمومي مراجعه کردند و با روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. تخصص هاي مورد مطالعه چهار تخصص داخلي، جراحي، کودکان و زنان و زايمان بودند. براي گردآوري داده ها از چک ليستي که شامل دو بخش سوالات مرتبط با پزشکان و سوالات مرتبط با بيماران بود، استفاده شد و تحليل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 صورت گرفت.نتايج: نتايج نشان داد که ميانگين مدت زمان ويزيت بيماران سرپايي 4.67±2.43 دقيقه بود که با استاندارد حدود 15 دقيقه اختلاف داشت (p<0.001). بيشترين ميانگين مدت زمان ويزيت مربوط به متخصصين کودکان بود (7.08±2.55 دقيقه) و کمترين زمان ويزيت هم به متخصصين داخلي (3.93±1.82 دقيقه) اختصاص داشت.نتيجه گيري: در اين مطالعه، زمان ويزيت از کشورهاي توسعه يافته و ساير کشورهاي در حال توسعه کمتر بود. فاکتورهاي مختلفي در زمان ويزيت تاثيرگذار هستند که در اين مطالعه شناسايي شدند. بنابراين تصميم گيرندگان مي توانند از نتايج اين مطالعه براي بهبود کيفيت ويزيت استفاده کنند. کلید واژه: مدت زمان ويزيت(Q1)پزشکان متخصص(Q2)بيماران سرپايي(Q2)بيمارستان عمومي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: مدل سروکوالکشت ادراررضایت مشتریسروکوال ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: تحليل زمان سنجي گردش کار بيماران در بخش اورژانس و عوامل موثر بر آن (بيمارستان شهداي هفتم تير تهران؛ 1387)رضايتمندي جانبازان تحت پوشش بيمه تکميلي و خانواده هاي آنان از ويزيت سرپاييعوامل موثر بر واحد ارزش نسبي خدمت ويزيت پزشک عمومي شاغل در مطب در شهر تهرانبررسي زمان ويزيت در طرح پزشک خانواده از ديدگاه ارائه دهندگان خدماتشاخص ويزيت - ساعت پس از اجراي بسته ارتقاي كيفيت ويزيت طرح تحول نظام سلامت در يك بيمارستان تخصصي: مورد كاوي مركز آموزشي درماني الزهرا (س) اصفهان در سال 94-1393 مقالات همایشی مرتبط: گزارش تجربه و کارکرد در نظر گرفتن پزشک عمومی در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام علی (ع) بجنورداثر درمان بیماران آسمی مطابق دستورالعمل GINA بر روی تست های عملکردی ریه آنهانقش پزشک خانواده شهری در افزایش مراجعه به پزشکان مراکز بهداشتی درمانی شهری بابل ویزیت در منزل بیماران سرطان پستان بیماران تحت پوشش طب پالیاتیو از تاریخ اردیبهشت 1389 تا دی 1391بررسی اثر پیشگیرنده گیاه سیاه دانه بر بیماری آسم ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 164 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی