برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

الگوي استفاده از اينترنت در طراحي برنامه هاي پس از مدرسه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

اين پژوهش چگونگي استفاده از اينترنت را توسط دانش آموزان سال سوم راهنمايي تحصيلي شهر تهران در سال 92-1391 مورد بررسي قرار داده است. در اين چهار چوب با انجام نيازسنجي، نيازهاي نوجوانان ايراني در محيط هاي مجازي و فضاي اينترنت شناسايي و مورد بررسي قرار گرفت. بدين منظور از پرسشنامه محقق ساخته و نيز مصاحبه با متخصصان و صاحب نظران در حوزه هاي برنامه ريزي درسي، تکنولوژي آموزشي، برنامه ريزي آموزشي و فناوري اطلاعات و ارتباطات بر اساس رويکرد ميان رشته اي استفاده گرديد. در نهايت نيازهاي دانش آموزان بر اساس روش تحليل عاملي به دو عامل دانش و مهارت و ويژگي هاي فردي- اجتماعي تفکيک شده است و الگوي استفاده از اينترنت شامل عوامل فراغتي و دسترسي به اطلاعات و منابع طراحي و ارايه شد. همچنين بر اساس نتايج مشخص شد اين عوامل اثر مستقيمي بر ويژگي هاي شبکه ندارد و اين تاثير در رابطه با عوامل فراغتي از طريق محل برنامه ها صورت مي پذيرد. بيشترين علاقه مندي دانش آموزان در اينترنت به دانلود فيلم و آهنگ و سپس بازي هاي بر خط و برنامه هاي تفريحي اشاره دارد که لزوم توجه برنامه ريزان را به تهيه و ارايه فيلم و بازي ها و برنامه هاي آموزنده، علمي و تفريحي- آموزشي مشخص مي نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شاه جعفری، ط.، و ابراهیم آبادی، ح.، و رضایی، م.، و ابراهیم زاده، ع. (1394). الگوی استفاده از اینترنت در طراحی برنامه های پس از مدرسه. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی, 7(2 (پیاپی 26)), 127-147. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247335



Vancouver : کپی

شاه جعفری طاهره، ابراهیم آبادی حسین، رضایی محمدهاشم، ابراهیم زاده عیسی. الگوی استفاده از اینترنت در طراحی برنامه های پس از مدرسه. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی. 1394 [cited 2021July25];7(2 (پیاپی 26)):127-147. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247335



IEEE : کپی

شاه جعفری، ط.، ابراهیم آبادی، ح.، رضایی، م.، ابراهیم زاده، ع.، 1394. الگوی استفاده از اینترنت در طراحی برنامه های پس از مدرسه. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی, [online] 7(2 (پیاپی 26)), pp.127-147. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247335.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 128 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی