برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مطالعه طول بلندشدگي ريل راه آهن در مدل وينکلر اصلاح شده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم وصنعت ایران
 
چکیده: 

تاکنون مدل سازي هاي متنوعي در تحليل و طراحي خطوط ريلي صورت گرفته است. در برخي از مدل ها فنرهاي زير ريل به صورت فشاري و کششي مي باشند، که از آن جمله مي توان به مدل تير بر روي بستر ارتجاعي (مدل وينکلر) اشاره کرد. از آنجايي که بستر زير ريل داراي مقاومت کششي نمي باشد، فنرهاي به کشش افتاده در مدل وينکلر نبايستي هيچ گونه سختي از خود نشان دهند تا يک مدل واقعي حاصل شود. با توجه به سادگي و کاربرد وسيع تئوري وينکلر در حوزه مهندسي و دارا بودن محدوديت ها و اشکالات وارده بر آن، سعي شده برخي از اين محدوديت ها رفع شوند. در اين مقاله با در نظر گرفتن وزن مرده ريل و تراورس با کمک مدل ساي-وستمن با حذف فنرهاي کششي به اصلاح مدل وينکلر پرداخته مي شود. با فرموله کردن و تشکيل معادلات ديفرانسيل تغيير شکل تير با شرايط مذکور، حل رياضي آن ها به شکل بسته صورت گرفته است. همچنين تلاش شده با استخراج نمودارهاي بدون بعد، حساسيت سنجي سختي بستر و نوع پروفيل ريل و بار چرخ وسائط نقليه ريلي در مقابل طول بلند شدگي خط صورت گيرد. با توجه به شرايط خطوط ريلي کشور و بار محوري عبوري، يک مطالعه موردي و در نهايت مقايسه طول ناحيه کششي (غير تماسي) و فشاري مدل وينکلر، ساي- وستمن ارائه شده است. با حل معادلات و رسم نمودار خيز ريل در حالت اصلاح شده مشاهده مي شود که طول ناحيه غير تماسي و ارتفاع بلندشدگي خط ناشي از يک بار متمرکز بيش از مدل وينکلر مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 122
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی