برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مطالعه طول بلندشدگي ريل راه آهن در مدل وينکلر اصلاح شده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم وصنعت ایران
 
چکیده: 

تاکنون مدل سازي هاي متنوعي در تحليل و طراحي خطوط ريلي صورت گرفته است. در برخي از مدل ها فنرهاي زير ريل به صورت فشاري و کششي مي باشند، که از آن جمله مي توان به مدل تير بر روي بستر ارتجاعي (مدل وينکلر) اشاره کرد. از آنجايي که بستر زير ريل داراي مقاومت کششي نمي باشد، فنرهاي به کشش افتاده در مدل وينکلر نبايستي هيچ گونه سختي از خود نشان دهند تا يک مدل واقعي حاصل شود. با توجه به سادگي و کاربرد وسيع تئوري وينکلر در حوزه مهندسي و دارا بودن محدوديت ها و اشکالات وارده بر آن، سعي شده برخي از اين محدوديت ها رفع شوند. در اين مقاله با در نظر گرفتن وزن مرده ريل و تراورس با کمک مدل ساي-وستمن با حذف فنرهاي کششي به اصلاح مدل وينکلر پرداخته مي شود. با فرموله کردن و تشکيل معادلات ديفرانسيل تغيير شکل تير با شرايط مذکور، حل رياضي آن ها به شکل بسته صورت گرفته است. همچنين تلاش شده با استخراج نمودارهاي بدون بعد، حساسيت سنجي سختي بستر و نوع پروفيل ريل و بار چرخ وسائط نقليه ريلي در مقابل طول بلند شدگي خط صورت گيرد. با توجه به شرايط خطوط ريلي کشور و بار محوري عبوري، يک مطالعه موردي و در نهايت مقايسه طول ناحيه کششي (غير تماسي) و فشاري مدل وينکلر، ساي- وستمن ارائه شده است. با حل معادلات و رسم نمودار خيز ريل در حالت اصلاح شده مشاهده مي شود که طول ناحيه غير تماسي و ارتفاع بلندشدگي خط ناشي از يک بار متمرکز بيش از مدل وينکلر مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ذاکری سردرودی، ج.، و مطیعیان نجار، م.، و شادفر، م. (1391). مطالعه طول بلندشدگی ریل راه آهن در مدل وینکلر اصلاح شده. مهندسی عمران و محیط زیست (دانشکده فنی), 42(1 (پیاپی 66)), 21-28. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247254



Vancouver : کپی

ذاکری سردرودی جبارعلی، مطیعیان نجار محمدعماد، شادفر مراد. مطالعه طول بلندشدگی ریل راه آهن در مدل وینکلر اصلاح شده. مهندسی عمران و محیط زیست (دانشکده فنی). 1391 [cited 2021September21];42(1 (پیاپی 66)):21-28. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247254



IEEE : کپی

ذاکری سردرودی، ج.، مطیعیان نجار، م.، شادفر، م.، 1391. مطالعه طول بلندشدگی ریل راه آهن در مدل وینکلر اصلاح شده. مهندسی عمران و محیط زیست (دانشکده فنی), [online] 42(1 (پیاپی 66)), pp.21-28. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247254.



 

 
بازدید یکساله 77 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی