برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1393 , دوره  10 , شماره  1 ; از صفحه 49 تا صفحه 72 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير بازخورد معلم (نوشتاري و کلامي) در ارزشيابي هاي تکويني بر خودکارآمدي و ميزان استفاده از راهبردهاي يادگيري خودتنظيم دانش آموزان دوره راهنمايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمی
 
چکیده: 

هدف پژوهش بررسي تاثير بازخورد معلم (نوشتاري و کلامي) در ارزشيابي هاي تکويني بر خودکارآمدي و ميزان استفاده از راهبردهاي يادگيري خودتنظيم دانش آموزان بود. بدين منظور تعداد 66 دانش آموز به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب و به طور تصادفي در گروه هاي آزمايش و کنترل قرار گرفتند.گروه ها عبارت بودند از گروه آزمايشي اول (دانش آموزاني که بعد از ارزشيابي هاي تکويني بازخورد کتبي دريافت مي کردند)، گروه آزمايشي دوم (دانش آموزاني که بعد از ارزشيابي هاي تکويني بازخورد کلامي دريافت مي کردند) و گروه کنترل. ابزارهاي پژوهش، پرسشنامه خودکارآمدي تحصيلي مورگان و جينکس، خودکارآمدي عمومي شرر و پرسشنامه راهبردهاي يادگيري خودتنظيم پنتريچ بودند. گروه هاي آزمايشي هر کدام به مدت 10 هفته بعد از ارزشيابي هاي تکويني بر اساس مدل بازخورد اصلاحي باتلر و وين (1995) بازخورد دريافت کردند. در طي اين دوره افراد گروه کنترل به روش سنتي بازخورد دريافت کردند. يافته ها نشان داد که آموزش منجر به ارتقاي بيش تر خودکارآمدي و راهبردهاي يادگيري خودتنظيم دانش آموزان گروه هاي آزمايش نسبت به گروه کنترل شده است. بنابراين، روش هاي ارائه بازخورد، اثربخش و آموزش پذير هستند و کارآمدي يادگيرندگان را در حوزه هاي انگيزشي و تحصيلي و بهره گيري بهتر از راهبردهاي يادگيري خودتنظيم ارتقا مي دهد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یوسف وند، م.، و صرامی، غ.، و کدیور، پ.، و عشرتی فر، ع. (1393). تاثیر بازخورد معلم (نوشتاری و کلامی) در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی و میزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دوره راهنمایی. اندیشه های نوین تربیتی, 10(1), 49-72. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247103



Vancouver : کپی

یوسف وند مهدی، صرامی غلامرضا، کدیور پروین، عشرتی فر عدنان. تاثیر بازخورد معلم (نوشتاری و کلامی) در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی و میزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دوره راهنمایی. اندیشه های نوین تربیتی. 1393 [cited 2021July25];10(1):49-72. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247103



IEEE : کپی

یوسف وند، م.، صرامی، غ.، کدیور، پ.، عشرتی فر، ع.، 1393. تاثیر بازخورد معلم (نوشتاری و کلامی) در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی و میزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دوره راهنمایی. اندیشه های نوین تربیتی, [online] 10(1), pp.49-72. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247103.



 

 
بازدید یکساله 448 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی