مشخصات مقاله عنوان نشریه: فن آوري اطلاعات و ارتباطات در علوم تربيتي اطلاعات شماره: پاييز 1393 , دوره 5 , شماره 1 (پياپي 17) ; از صفحه 101 تا صفحه 117 . عنوان مقاله: رابطه علي توانمندسازي روان شناختي و قابليت فن آوري اطلاعات مديران مدارس متوسطه شهر اصفهان با ميانجي گري خودکارآمدي عمومي نویسندگان: نيلي پورطباطبايي سيداكبر, ايزدچي صفورا* آدرس: * پژوهشگاه شاخص پژوه، اصفهان، ایران چکیده: هدف پژوهش حاضر، تعيين رابطه علي توانمندسازي روان شناختي و قابليت فن آوري اطلاعات با ميانجي گري خودکارآمدي مديران مدارس دخترانه متوسطه شهر اصفهان بوده که با روش پژوهش همبستگي انجام شد. جامعه آماري، شامل کليه مديران مدارس دخترانه متوسطه شهر اصفهان در سال تحصيلي 93-1392 به تعداد 250 نفر بود. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران، 152 نفر برآورد گرديد و روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي بر حسب ناحيه بود. ابزار جمع آوري داده ها، پرسش نامه هاي توانمند سازي روان شناختي اسپريتزر، خودکارآمدي شوارتز و جروسالم، و قابليت فن آوري اطلاعات بود. روايي صوري پرسش نامه ها مورد بررسي و تاييد قرار گرفت. پايايي بر اساس آلفاي کرونباخ براي پرسش نامه توانمند سازي 0.85 براي پرسش نامه خودکارآمدي 0.80 و براي پرسش نامه قابليت فن آوري اطلاعات 0.82 برآورد گرديد. داده ها با نرم افزارهاي آماري Lisrel و SPSS نسخه 18 در سطح آمار توصيفي و آمار استنباطي با آزمون هاي رگرسيون چند گانه، ضريب همبستگي پيرسون و معادلات ساختاري مورد تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد که بين توانمند سازي روان شناختي با قابليت فن آوري اطلاعات مديران رابطه مثبت معنادار وجود دارد. هم چنين، بين خودکارآمدي مديران با قابليت فن آوري اطلاعات رابطه مثبت معنادار وجود دارد. بعد معني دار بودن توانمند سازي روان شناختي بهترين پيش بيني کننده قابليت فن آوري اطلاعات مديران بود. نتايج حاصل از معادلات ساختاري نشان داد توانمندسازي روان شناختي از طريق خودکارآمدي عمومي بر قابليت هاي فن آوري مديران تاثيرگذار است. کلید واژه: توانمندسازي روان شناختي(Q1)خودکارآمدي(Q2)قابليت فن آوري اطلاعات(Q2)مدارس شهر اصفهان(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: حمایت سازمانی ادراک شدهسازمان تربیت بدنیاعتماد سازمانیتوانمندسازی روانشناختیعزت نفسسلامت عمومیشادکامیسلامت روان ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: رابطه فن آوري اطلاعات و توانمندسازي روان شناختي مديران آموزش و پرورش منطقه يک ساريفن آوري اطلاعاتمديريت و فن آوري اطلاعاترابطه مهارت ها و صلاحيت هاي به کارگيري فن آوري اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازي روان شناختي کارکنانشناخت فن آوري اطلاعات مقالات همایشی مرتبط: بررسی نقش و اثر فن آوری اطلاعات بر توانمندسازی شغلی کارکنان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستانواکاوی پارادایم های فلسفی تئوری های رایج در پذیرش فن آوری اطلاعات و ارتباطاتدسترس پذیری با روی کرد فن آوری اطلاعات و ارتباطاتتاثیر بکارگیری فن آوری اطلاعات بر آموزش دانشجویان رادیولوژی در درس فیزیکفن آوری های ژنتیک در ایران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 66 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی