برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان تاثير محيط چند رسانه اي و شبيه سازي شده آموزش بورس بر ميزان يادگيري دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف بررسي تاثير محيط چند رسانه اي و شبيه سازي شده آموزش بورس و مبادله ارزهاي خارجي (فارکس) در مقايسه با روش رايج (سخنراني، جزوه و ارايه پاورپوينت) بر ميزان يادگيري دانشجويان دانشگاه ايلام، انجام شده است. جامعه آماري پژوهش، کليه دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره هاي کارشناسي رشته هاي مديريت بازرگاني، اقتصاد و حسابداري دانشگاه ايلام بوده و 184 نفر از آنها به صورت تصادفي به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها، پرسش نامه محقق ساخته بوده که روايي آن به تاييد تعدادي از متخصصان و اعضاي هيات علمي مرتبط با حوزه تحقيق رسيد و پايايي آن با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ معادل 0.734 برآورد گرديد. داده هاي بخش نظر سنجي با استفاده از آزمون u مان ويتني و داده هاي بخش طرح نيمه آزمايشي با استفاده از آزمون t و تحليل کوواريانس تجزيه و تحليل گرديدند. نتايج پژوهش نشان داد که بين دو گروه آزمايشي و شاهد از حيث يادگيري تفاوت معني داري وجود دارد؛ به اين معني که يادگيري گروه آزمايشي بيش از گروه شاهد بود. هم چنين دانشجويان گروه آزمايشي از فعاليت در محيط شبيه سازي اظهار رضايت بيشتري نموده و يادگيري خود را در حد خوب برآورد نموده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 91
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی