برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

پيش بيني روابط بين سبک هاي يادگيري، سبک هاي شناختي و پيشرفت تحصيلي در مدارس الکترونيکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ساری، ایران
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، پيش بيني روابط بين سبک هاي يادگيري، سبک هاي شناختي و پيشرفت تحصيلي در مدارس الکترونيکي مي باشد. روش پژوهش، توصيفي از نوع همبستگي است. در پژوهش حاضر، 150 دانش آموز پسر سال اول دبيرستان مشغول به تحصيل در مدارس الکترونيکي شهر تهران در سال 1392، از طريق نمونه گيري تصادفي خوشه اي، به عنوان نمونه انتخاب شده و در پژوهش شرکت کردند. از پرسش نامه سبک هاي يادگيري کلب، آزمون شکل هاي گروهي ويتکين و معدل پايان سال تحصيلي استفاده شد، تا چهار سبک يادگيري (همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباقي) و دو سبک شناختي (وابسته به زمينه و مستقل از زمينه) و پيشرفت تحصيلي در آزمودني ها اندازه گيري شود. داده ها با استفاده از رگرسيون گام به گام و ضريب همبستگي پيرسون مورد تحليل قرار گرفت. يافته ها نشان داد که بين سبک هاي يادگيري و پيشرفت تحصيلي، و بين سبک هاي شناختي و پيشرفت تحصيلي ارتباط معني داري وجود دارد. هم چنين، بيشترين سبک يادگيري در دانش آموزان، جذب کننده (51.3 درصد) و حداقل سبک ترجيح داده شده به عنوان سبک غالب انطباق يابنده (6 درصد) بود. نتايج نشان داد، سبک هاي يادگيري و سبک هاي شناختي افراد مي توانند به عنوان دو متغير مهم شناختي در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان نقش مهمي ايفا کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسن زاده، ر.، و رمضان زاده، ث.، و ابراهیم پور، ق. (1393). پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری, سبک های شناختی و پیشرفت تحصیلی در مدارس الکترونیکی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 4(4 (پیاپی 16)), 143-155. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247037



Vancouver : کپی

حسن زاده رمضان، رمضان زاده ثریا، ابراهیم پور قدسیه. پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری, سبک های شناختی و پیشرفت تحصیلی در مدارس الکترونیکی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1393 [cited 2021August04];4(4 (پیاپی 16)):143-155. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247037



IEEE : کپی

حسن زاده، ر.، رمضان زاده، ث.، ابراهیم پور، ق.، 1393. پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری, سبک های شناختی و پیشرفت تحصیلی در مدارس الکترونیکی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, [online] 4(4 (پیاپی 16)), pp.143-155. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247037.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 233 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی