برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تاثير رسانه تعاملي و غير تعاملي بر نوع سبک هاي يادگيري دانش آموزان دوره راهنمايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ساری، ایران
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، مقايسه تاثير آموزش مبتني بر رسانه تعاملي و آموزش مبتني بر رسانه غيرتعاملي بر سبک هاي يادگيري دانش آموزان مي باشد. روش پژوهش از نوع شبه آزمايشي با طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل مي باشد. جامعه آماري شامل تمامي دانش آموزان مقطع راهنمايي شهرستان بابل در سال 1392 مي باشد. 160 نفر از دانش آموزان، به روش تصادفي چند مرحله اي انتخاب و به دو گروه آزمايش و کنترل تقسيم شدند. گروه آزمايش، آموزش با رسانه هاي تعاملي شامل نرم افزار آموزشي ActivInspire، تخته هوشمند و پاورپوينت هاي آموزشي دريافت کردند، در حالي که گروه کنترل تحت آموزش غيرتعاملي مدرسه بودند و آموزش رسانه تعاملي را دريافت نکردند. ابزار پژوهش، پرسش نامه سبک يادگيري کلب (Kolb) بود. براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون تحليل کوواريانس استفاده شد. نتايج نشان داد که در مرحله پس آزمون، نمرات سبک هاي يادگيري در آزمودني هاي گروه آزمايش در مقايسه با گروه کنترل به طور معناداري افزايش يافته است. در مجموع، نتايج حاکي از آن بود که آموزش مبتني بر رسانه هاي تعاملي تاثير بيشتري بر نوع سبک هاي يادگيري همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق يابنده دانش آموزان در مقايسه با آموزش مبتني بر رسانه هاي غيرتعاملي دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسین زاده، ب.، و فلاح، و.، و یعقوبی، ف. (1393). مقایسه تاثیر رسانه تعاملی و غیر تعاملی بر نوع سبک های یادگیری دانش آموزان دوره راهنمایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 4(4 (پیاپی 16)), 59-74. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247028



Vancouver : کپی

حسین زاده بابک، فلاح وحید، یعقوبی فاطمه. مقایسه تاثیر رسانه تعاملی و غیر تعاملی بر نوع سبک های یادگیری دانش آموزان دوره راهنمایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1393 [cited 2021July29];4(4 (پیاپی 16)):59-74. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247028



IEEE : کپی

حسین زاده، ب.، فلاح، و.، یعقوبی، ف.، 1393. مقایسه تاثیر رسانه تعاملی و غیر تعاملی بر نوع سبک های یادگیری دانش آموزان دوره راهنمایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, [online] 4(4 (پیاپی 16)), pp.59-74. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=247028.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 228 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی