5 SID.ir | تاثير محتواي الکترونيک ساخته شده بر اساس هوش هاي درون فردي و بين فردي گاردنر، بر يادگيري دانش آموزان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثير محتواي الکترونيک ساخته شده بر اساس هوش هاي درون فردي و بين فردي گاردنر، بر يادگيري دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش، بررسي تاثير محتواي الکترونيک مبتني بر هوش هاي درون فردي و بين فردي گاردنر بر يادگيري دانش آموزان بود. اين پژوهش، از نوع کاربردي و به روش نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل در سال تحصيلي 92- 1391 انجام گرديد. تعداد 60 نفر از دانش آموزان پايه سوم کامپيوتر هنرستاني در شهر اصفهان در اين تحقيق شرکت داشتند که به روش خوشه اي چند مرحله اي انتخاب و به طور تصادفي در دو گروه آزمايش و کنترل جايگزين شدند. مشخصات زمينه اي و نيمرخ هوش هاي چندگانه در دو گروه با آزمون هوش هاي چندگانه مکنزي سنجيده شد و همساني دو گروه بررسي گرديد. پايايي اين ابزار، به روش آلفاي کرونباخ برابر 0.738 محاسبه گرديد. هر دو گروه آزمايش و کنترل، در 8 جلسه 70 دقيقه اي مباحث مشترکي را به روش متداول آموزش ديدند. در گروه آزمايش، علاوه بر روش مرسوم، از يک محتواي الکترونيک معلم ساخته براي يادگيري در کلاس استفاده گرديد. در هر دو گروه پيش آزمون و پس آزمون پيشرفت تحصيلي يکسان انجام شد. تحليل کوواريانس چند متغيري نشان داد که يادگيري در گروه آموزش ديده به کمک محتواي الکترونيک مبتني بر هوش درون فردي به طور معناداري از گروه کنترل بيشتر است، اما در روش مبتني بر هوش بين فردي، بين دو گروه تفاوت معناداري وجود ندارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 121
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی