3 SID.ir | نقش پيش بيني کنندگي دشواري در تنظيم هيجان و تحمل پريشاني در اعتيادپذيري دانشجويان

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

نقش پيش بيني کنندگي دشواري در تنظيم هيجان و تحمل پريشاني در اعتيادپذيري دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف تعيين نقش دشواري در تنظيم هيجان و تحمل پريشاني هيجاني در پيش بيني اعتيادپذيري دانشجويان انجام شد.
روش: روش تحقيق همبستگي از روش هاي توصيفي بود. نمونه شامل 180 نفر از دانشجويان دانشگاه علامه طباطبائي (82 مرد و 88 زن) بودند که به طور تصادفي انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات پرسشنامه اعتيادپذيري، پرسشنامه دشواري در تنظيم هيجان و پرسشنامه تحمل پريشاني به کار گرفته شد.
يافته ها: نتايج نشان داد دشواري در تنظيم هيجان و مولفه هاي آن 37.5 درصد از اعتيادپذيري را پيش بيني کردند و در ميان مولفه ها، شفافيت نقش قوي تري داشت. همچنين رابطه معناداري در مورد تحمل پريشاني با اعتيادپذيري يافت نشد.
نتيجه گيري: با توجه به يافته هاي پژوهش، مي توان بيان کرد در حوزه پيشگيري از وابستگي به مواد، آموزش دانشجويان در زمينه بهبود تنظيم هيجانات مي تواند کمک کننده باشد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 192
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی