برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1392 , دوره  8 , شماره  32 ; از صفحه 111 تا صفحه 127 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثربخشي آموزش بازداري از پاسخ برکاهش علايم زيرگروه ADHD مرکب، عمدتا بي توجه وADHD همراه با ODD

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تبریز
 
چکیده: 

در تحقيقات، تفاوت ميان زيرگروه هاي ADHD مطرح است. هدف از پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش بازداري از پاسخ بر کاهش علايم زيرگروه هاي ADHD مرکب، عمدتا بي توجه و ADHD همراه با ODD در يک نمونه 6 نفري مبتلا به اين اختلال در محدوده سني 7-10 ساله بود. با استفاده از روش نمونه گيري دردسترس و بهره گيري از مصاحبه باليني و پرسشنامه علائم مرضي کودکان (CSI-4) و آزمون هوش ريون کودکان (دامنه هوشي 90-119) نمونه ها انتخاب و در يک بررسي تک موردي از نوع خط پايه چندگانه، فرايند درمان بر روي (2 نفر گروه ترکيبي، 2 نفر عمدتا بي توجه، 2 نفر ADHD همراه با ODD) انجام شد. يافته ها نشان داد که طي تحليل ديداري نمودارها و نيز براساس شاخص هاي آمار توصيفي، آموزش بازداري از پاسخ موجب کاهش علايم ADHD نوع ترکيبي و ADHD عمدتا بي توجه مي شود. آموزش بازداري از پاسخ موجب کاهش معني دار علايم زيرگروه ADHD/ODD نمي گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 96 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی