برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

روش هاي کنترل درد از طريق انحراف فکر در کودکان سن مدرسه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: حافظه کودکان در مورد تجارب دردناک، مي تواند واکنش هاي آنها را در مواجه با وقايع مشابه تحت تاثير قرار دهد. در کودکان با سنين کمتر، خاطره منفي، ايجاد ادراک منفي از مراقبت هاي باليني مي نمايد. انحراف فکر، يک تکنيک کنترل درد مي باشد که در کاهش درد و تنش هاي رفتاري در کودکاني که متحمل رويه هاي تهاجمي درماني و مراقبتي مي شود، موثر واقع شده است. هدف از اين مطالعه، مروري بر روش هاي انحراف فکر براي کاهش درد در کودکان سن مدرسه مي باشد.
روش: اين مطالعه با مرور منابع منتشر شده و در دسترس داخلي و خارجي در فاصله سال هاي 2000 تا 2014، در پايگا ه هاي اطلاعاتي SID، Elsevier، PubMed، Scopus، ProQuest و Iran Medex انجام شد. از بين مقالات متعدد به دست آمده، 8 مقاله مروري و مداخله اي براي کنترل درد در کودکان، انتخاب و مورد بررسي قرار گرفتند.
يافته ها: در مطالعات مختلف، نقش چندين روش مثل هيپنوتيزم، انحراف فکر، افکار و تصورات هدايت شده در کاهش درد در کودکان به کار گرفته شده و يا بر آنها تاکيد گرديده است. در اين ميان روش انحراف فکر رايج ترين روش مورد استفاده براي رويه هاي دردناکي است که مدت کوتاهي به طول مي انجامد. بنابراين از مداخلاتي که براي کاهش احساس درد در کودکان به کار گرفته مي شود انحراف فکر با بکارگيري حواس پنج گانه است که علاوه بر درد، تنش حاصل از رويه درماني را نيز کاهش مي دهد. روش هاي انحراف فکر مثل استفاده از عينک هاي سه بعدي فضاي مجازي به اندازه روش هاي دارويي موثر و حتي بهتر است.
نتيجه گيري: در مجموع انحراف فکر با استفاده از فضاي مجازي سبب تعديل درد، ترس و اضطراب در کودکان شده که منجر به کاهش مقاومت آنها در برابر انجام رويه ها مي گردد. به همين خاطر پرستار نيز مي تواند رويه را راحت تر و با سرعت بيشتري انجام دهد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بابائی، م.، و شیرین آبادی فراهانی، ا.، و نوریان، م.، و پورحسینقلی، ا.، و معصوم پور، آ. (1394). روش های کنترل درد از طریق انحراف فکر در کودکان سن مدرسه. پژوهش پرستاری, 10(3 (پیاپی 38)), 71-80. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=246607



Vancouver : کپی

بابائی محدثه، شیرین آبادی فراهانی اعظم، نوریان منیژه، پورحسینقلی اسما، معصوم پور آناهیتا. روش های کنترل درد از طریق انحراف فکر در کودکان سن مدرسه. پژوهش پرستاری. 1394 [cited 2021July30];10(3 (پیاپی 38)):71-80. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=246607



IEEE : کپی

بابائی، م.، شیرین آبادی فراهانی، ا.، نوریان، م.، پورحسینقلی، ا.، معصوم پور، آ.، 1394. روش های کنترل درد از طریق انحراف فکر در کودکان سن مدرسه. پژوهش پرستاری, [online] 10(3 (پیاپی 38)), pp.71-80. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=246607.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 566 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی